האם AVG השאירה מידע אישי של לקוחותיה חשוף?

תוסף TuneUp של החברה ל-Google Chrome הבטיח להגן על המשתמשים מפני גלישה לאתרים לא בטוחים באינטרנט ● כעת מתברר שהתוכנה חשפה את היסטוריית הגלישה ונתונים אישיים אחרים של מי שהתקין אותה

חושפת מידע? AVG

מתברר כי גם חברות שתפקידן הוא לשמור על ביטחוננו לא מצליחות לעשות כך – החברה האחרונה שהציגה את הפרדוקס הקיומי הזה, היא יצרנית תוכנת האנטי וירוס AVG שפועלת מהולנד.

תוסף TuneUp של החברה לדפדפן Google Chrome הבטיח להגן על המשתמשים בו מפני גלישה לאתרים לא בטוחים באינטרנט. כעת מתברר שהתוכנה הזו חשפה את היסטוריית הגלישה ונתונים אישיים אחרים של מי שהתקין אותה ללא קושי רב בפני כל האקר שידע איך להשיג אותם.

AVG אישרה את הפגם ואמרה שנמצא לדבר פתרון מהיר. "ברגע שהיינו מודעים לבעיה, הצבנו אותה בראש סדר העדיפויות שלנו והחלטנו להוציא תיקון לשוק", אמר טוני אנסקומב, עוזר ניהול האבטחה ב-AVG. אנסקומב הוסיף כי ליבת תוכנת האנטי וירוס של AVG לא נפגעה, ומסר שהחברה ההולנדית בוחנת תהליכים להבטחת בטיחותה המלאה של התוכנה בעתיד.

לא מדובר על הפעם הראשונה שדבר דומה קורה – חברות אבטחה אחרות, כגון יצרנית האנטי-וירוס קספרסקי (Kaspersky), נפרצו גם הן בשנה האחרונה.

המקרה האחרון מדגיש את התסכול שרבים מאיתנו חשים לגבי אבטחת המחשב שלנו. אנחנו מאמינים שעשינו את כל הדברים הנכונים – שמירת עדכון כל התוכנות והתקנת הגנת אנטי-וירוס. AVG היא חברת אבטחת מחשב שמציעה תוכנה המבטיחה לעזור לכולנו לשמור עלינו בטוחים בעת הגלישה באינטרנט, ואם עליהם לא ניתן לסמוך – על מי בכלל אפשר להישען אם כן?

אגב, התקפות ההאקרים עולות לכולנו ביוקר. Verizon Enterprise Solutions העריכה לאחרונה כי פגיעות בכ-700 מיליון חברות ברחבי העולם כולו הובילו להפסדים של 400 מיליון דולר בשנה החולפת. הנתונים מבוססים על סקרים של 70 חברות, כך שבפועל עלולים המספרים להיות הרבה יותר גבוהים אפילו.

בינתיים הבעיה ב-AVG תוקנה, אך לא ברור לכמה מתשעת מיליון האנשים שמשתמשים בתוכנה, נגנב מידע במהלכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים