לרגו: מחנכים את הילדים

הכירו סטארט-אפ חברתי חדש, שמנסה לתת פתרון חינוכי בכלים טכנולוגיים קיימים וזמינים ● החברה מציעה שיעורים אינטראקטיביים בחינם לילדים באמצעות מחשוב ענן ומיקור-המונים

לרגו, שיעורים פרטיים בכיף לילדים.

אנחנו שומעים על מגוון סטארט-אפים בתחומים שונים, רובם מנסים לייצר מודל כספי בדרכים חדשניות, שינוי של מבנים קיימים, ניצול של העולם הטכנולוגי למטרות כלכליות. לרגו, סטארט-אפ חברתי חדש, מנסה לתת פתרון חינוכי, בכלים טכנולוגיים קיימים וזמינים. החברה מציעה שיעורים אינטראקטיביים בחינם לילדים – באמצעות מחשוב ענן ומיקור המונים.

מייסדת החברה היא נאוה לוי, מומחית למחשוב ענן וטכנולוגיות אחרות ומורה פרטית בהתנדבות לאוכלוסייה ממעמד סוציו אקונומי מוחלש. כמו כן היא מומחית לשילוב בין חינוך לטכנולוגיה, אשר שיתפה פעולה עם אינטל (Intel) בהכנת ניתוח של תחום החינוך וטכנולוגיה עשר שנים קדימה במסגרת עבודה בקבוצת הטכנולוגיות האסטרטגיות. בנוסף הייתה ראש תחום ענן בסיבידיה ואמדוקס, וכן צורפה לשולחן העגול לחינוך וטכנולוגיה של הנשיא שמעון פרס דאז אשר אף ביקש ממנה להכין עבורו מאמר על דמוקרטיזציה של החינוך באמצעות טכנולוגיה

נאוה לוי, מייסדת לרגו

נאוה לוי, מייסדת לרגו

ספרי לנו על המיזם.
"סטארט-אפ חברתי זה נועד לתת בחינם תחליף לשיעורים פרטיים לילדים. כבר היום מציע האתר בחינם וללא פרסומות מעל 1,000 שיעורים ותרגולים אינטראקטיביים בנושאים מגוונים הכוללים מעל 10,000 שאלות אינטראקטיביות מסוגים שונים. הדבר מתאפשר דרך פלטפורמת מחשוב ענן של לרגו אשר מאפשרת לכל אחד, בדומה לויקיפדיה, ליצור בהתנדבות ובקלות שיעורים אינטראקטיביים לילדים, בכל נושא ובכל סגנון לימוד".

מדוע החלטת להקים את המיזם?
"החלטתי להקים את המיזם של לרגו מכיוון שהרגשתי שבעוד שהשיעורים הפרטיים שאני נותנת בהתנדבות עוזרים, הרי שהם למעשה טיפה בים. ניסיתי לראות אם אפשר למצוא דרך בה שעה אחת שלי תעזור לא רק לילד אחד, אלא ל-100 תלמידים או 1,000 ויותר, וכך גם לגבי אחרים כמוני, כל אחד מומחה בתחומו. והמחשבה הזו, ביחד עם הרקע שלי בהיי-טק ובמחשוב ענן הובילו אותי לרעיון של המיזם לרגו – למד בעצמך".

איך השגת מימון למיזם?
"המימון לפיתוח הפלטפורמה של לרגו היה באמצעות הקהילה דרך קמפיין מימון המונים של אינדיגוגו (Indiegogo). הבעיה עם סטארט-אפים של EdTech שפונים לילדים, זה שייצור התכנים הוא יקר מדי ולכן הסטארט-אפים הללו לא מצליחים להראות החזר למשקיעים. באמצעות מיקור המונים, מינוף הרצון הטוב של הקהילה, אנו מתגברים על חסם זה ונמצאים בפוזיציה בה אנו יכולים לעשות שינוי של ממש בתחום החינוך. בנוסף, אנו גם יכולים להציע את השיעורים הללו בחינם, ובכך לעזור לגשר על הפער החברתי".

איך הילדים עושים שימוש במערכת?
"הילדים משתמשים בשיעורים הללו על מנת ללמוד בעצמם נושאים מגוונים (מתוכנית הלימודים או שראוי שיהיו בתוכנית הלימודים) באופן מהנה ובקצב שלהם. מורות משתמשות בלרגו ככלי לחיזוק תרגול והעשרה, וכן כדי לייעל את עבודתן על ידי שימוש במאגר השיעורים והשאלות הקיימות שהוכנו על ידי משתמשים אחרים או בכך שהחידונים נבדקים בצורה אוטומטית על ידי לרגו. כמו כן, לרגו משמש עבורן כלי העצמה כאשר הן משתפות את הקהילה בשיעור אינטראקטיבי שהכינו בעצמן. הורים משתמשים בלרגו כתחליף חינמי לשיעורים פרטיים יקרים, ככלי חיזוק תרגול והעשרה".

מי עוד שותף לפרויקט?
"בנוסף, שותפים לעשייה ועוזרים למיזם הם מומחים מתחום החינוך והטכנולוגיה במשרה חלקית, או כחלק מהוועדה המייעצת וכולם, כמוני, תורמים למיזם בהתנדבות. בין אנשים אלה נכללים: ישי ברק, מנהל פיתוח בסימנס (Siemens); פרופ' אריאל רובינשטיין; פרופ' דורית רביד; פרופ' דוד פסיג; פרופ' אורית חזן; ד"ר ג'פרי לוי; ד"ר האלה אספניולי; ד"ר עליזה בלמן; ד"ר דליה פדילה; שלום פאסי,לשעבר סמנכ"ל תפעול בעת הדעת; טל גולדברג, יואב בן-אריה, ברנקו-וויס; תומר אשור, לשעבר יו"ר ויקיפדיה ישראל; נדב סטרק, אוניברסיטת תל אביב לימוד מקוון; גיא בריל, לשעבר סמנכ"ל בכיר באלביט; גיגי לוי, עמותת לתת; מאי עמיאל, SIT, ועוד רבים וטובים".

מה הילדים מקבלים במערכת ?
"כאשר הילדים עושים את השיעורים, הם מקבלים משוב מיידי אם ענו נכון או לא ומה התשובה הנכונה. הם יכולים לבקש רמז ולקרוא הסברים לשאלות ואף יש אפשרות ליצור הסבר המשתנה לפי סוג הטעות שהתלמיד עשה. בתום השיעור התלמיד יכול לתרגל את הטעויות שהיו לו בשיעור או ללכת לשיעור המומלץ הבא. כמו כן מוצג לתלמיד דו"ח שיעור מפורט על המצב שלו, מה ענה נכון ומה התשובה וההסבר עבור כל שאלה. אותו דו"ח שיעור נשלח באופן אוטומטי למורה או להורה אם הוא 'הזמין' את התלמיד לשיעור, משהו שהוא מאוד שימושי להורים עסוקים שלא יכולים להיות ליד הילדים שלהם כל הזמן. יש לציין, שכדי ללמוד מכל השיעורים שבלרגו, כולל צפייה בדו"ח השיעור של הילדים, הילדים אפילו לא חייבים להירשם בלרגו".

נקודת מבט

הפעילות של לרגו צמחה מהשטח והופכת את הטכנולוגיה ככלי יעיל ונכון למערכת החינוך, תחום המשחוק, בו מנסים להעביר מידע במגוון תחומים, לא רק לילדים, הנמצא בעלייה ומהווה דרך מצוינת להעביר מסרים וידע.

ילדים רבים נמצאים מול המחשב ויש חשיבות למעורבות של הורים והמערכת של לרגו נותנת פתרון מצוין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים