בלקברי תמשיך לפעול בפקיסטן

לאחר שרשות התקשורת הפקיסטנית הודיעה כי בכוונתה לחסום את שירותי האנטרפרייז של החברה, איימה היצרנית לחדול מפעילותה במקום ● אולם, לאחר דיונים פוריים ביטלה הממשלה את צו הסגירה ובלקברי החליטה להישאר בשוק הפקיסטני

מטלפונים פורצי דרך לאבטחת סייבר. בלקברי

בלקברי (BlackBerry) הודיעה שאחרי שהצליחה לפתור את חילוקי הדעות מול אסלאמאבאד בנוגע לגישה למאגר המידע של הלקוחות, בכוונתה להמשיך ולפעול בפקיסטן.

המחלוקת החלה עוד ביולי 2015, כשרשות התקשורת הפקיסטנית הודיעה שבשל סיבות ביטחוניות בכוונתה לחסום את שירותי האנטרפרייז של בלקברי, BES (ר"ת BlackBerry Enterprise Services). אם לא היה נמצא פתרון, הייתה היצרנית הקנדית נאלצת לחדול מפעולתה במדינה עד ה-30 בדצמבר, אלא שסוף טוב הכל טוב – בהודעה שפרסם סמנכ"ל התפעול של בלקברי, מרטי בירד, נאמר כי "לאחר דיונים פוריים, ממשלת פקיסטן ביטלה את צו הסגירה ובלקברי החליטה להישאר בשוק הפקיסטני".

הדרישות של השלטונות בפקיסטן מבלקברי התמקדו בהצפנת הדואר והמידע שלה, שקוממה את הרשויות מאחר שמנעה מהם גישה למידע שלתפישתם הייתה חיונית מטעמי ביטחון לאומי. בלקברי, שסירבה להיענות לתכתיבי השלטונות, הצליחה כנראה לכופף את הרשויות הפקיסטניות ולבטל את רוע הגזירה. "אנו מודים לממשלת פקיסטן ולרשות התקשורת הפקיסטנית על קבלת עמדתה של בלקברי שהחברה לא יכולה לספק את הגישה אל תוכן ה-BES של הלקוחות שלנו", כתב בירד בדבריו.

שירות האנטרפרייז הסופר-מאובטח של בלקברי, ה-BES, משמש בדרך כלל לקוחות עסקיים, ממשלות ואנשי צבא, ואולי בשל כך מעורר בכל פעם סערה – בעברה של בלקברי מאבק ארוך שנים מול ממשלת הודו על נושא דומה. גם במאבק הקודם, שהחל בשנת 2010, נתבעה בלקברי לספק אפשרות לגישה למיילים ולהודעות של צרכני BBM (ר"ת BlackBerry Messenger).

בתחילה סירבה החברה לרשויות ההודיות, הודו אף איימה ואמרה שתמנע את האפשרות לשלוח הודעות מוצפנות, בדואר אלקטרוני או במסרים מידיים במכשירי בלקברי, אבל בסופו של דבר החברה לא עמדה בדרישת השלטונות ההודים וזאת מבלי לספק יותר מדי הסברים על הפשרה. בדיוק כפי שהדברים התרחשו גם כעת מול פקיסטן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים