לא בוכים על כסף-דינו שנשפך

פייסאל שוגה בן השבע העדיף, ככל הנראה, לא לשבור את תוכנית החיסכון השמורה לו אי שם, ומכיוון שזכר את הסיסמה של אביו , פשוט נכנס ל-iPad שלו וחגג על חשבונו ● במשך שישה ימים בזבז הילד 5,000 דולר על דינוזאורים במשחק וידיאו

זה רק כסף בכאילו. או שמא? אילוסטרציה: BigStock

הורים, מסוכן להשאיר ילדים עם ה-iPad שלכם ללא השגחה: פייסאל שוגה בן השבע, למשל, החליט לארגן לעצמו מתנות חג המולד קצת לפני החג, בצורת כסף-דינו – המטבע במשחק Jurassic World, שגם קיבל ביטוי של כסף אמיתי בדמות 5,000 דולר שאביו ייאלץ לשלם.

הילד בן השבע הצליח לבזבז את כל הסכום הזה במשך שישה ימים בלבד, בין ה-13 ל-18 בדצמבר. כפי שהסתבר אחר כך, הילד זכר את הסיסמה של האב לחשבון אפל (Apple) שלו, וכך הצליח לבצע את הרכישות, בעיקר שדרוג של דמויות הדינוזאורים הזמינים במשחק הווידיאו. במהלך ששת הימים הצליח פייסאל לבצע 65 רכישות, שאחת מהן הגיעה ל-2,000 דולרים בתוך שעה אחת בלבד.

האב מוחמד, בעל חנות בבריטניה, גילה את ה"שובבות" של בנו כשניסה לרכוש משהו מספק, והסתבר לו  שכל האשראי שלו "נעלם". שיחה עם צוות האבטחה של חברת כרטיסי האשראי הבהירה לו שיותר מ-60 עסקות בתאריכים המדוברים מסתכמות בחשבונו לכמעט 4,000 ליש"ט. "לא היה לי מושג על מה הם מדברים בכלל", תיאר האב ההמום בפני העיתון הבריטי, מטרו (Metro). "הייתי חייב לבדוק את חשבון הבנק שלי כדי להבין מה קורה".

גם לאחר שהבין מה קורה, המצב לא ממש השתפר. "ממש השתגעתי. אני בן 32, למה שאפל יחשבו שאבזבז אלפי לירות כדי לקנות דינוזאורים ולשדרג משחק"?

אך לכל הדואגים, הסוף הוא טוב: למרות שבתחילה נאמר לו על ידי נציג תמיכה של אפל שלא בטוח שיוכל לקבל החזר, לבסוף הוא קיבל בחזרה את כל כספו. והאב אמר, כי הוא מקווה שהחברה תעשה משהו כדי להבטיח שהדבר לא יקרה להורים אחרים.

אפל, מצדה, המליצה להורים לא לחשוף את הסיסמאות שלהם, או לפחות להשגיח היטב על הילדים שמשחקים במכשירי ה-iPad שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים