תביעה ייצוגית נגד אפל: מאיטה בכוונה את פעילות מכשיריה

התובע, חיים לרמן, טוען שאפל מבצעת את ההאטה כדי לאלץ את המשתמשים לשדרג למכשירים חדשים

מרדים אותנו טוב יותר. iOS 9

הגישה המוצהרת של אפל (Apple) לתמוך לאחור במכשירים מדגמים ישנים בכל פעם שהיא מפיצה גרסה חדשה למערכת ההפעלה הסלולרית שלה, iOS, תעמוד למבחן בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה, בטענה שהיא בכוונה מאטה את מהירות הפעולה של מכשיריה הישנים כדי לאלץ את המשתמשים לשדרג למכשירים חדשים.

התובע, חיים לרמן, הגיש בניו יורק בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה, מתוך שכנוע שזהו המקרה. לרמן, יחד עם עוד 100 אנשים שהצטרפו לתביעה, תובעים מהחברה פיצוי של חמישה מיליון דולר בשל הנזקים שנגרמו להם. התובעים מאשימים את אפל בנקיטת פעולות מטעות ובפרסום כוזב, ומאשימים את החברה בגרימת נזק לחוויית השימוש שלהם במכשירי iPhone 4S כשהם מעדכנים את מערכת ההפעלה לגרסה האחרונה, iOS 9.

"העדכון האט משמעותית את פעולת מכשירי ה-iPhone", נכתב בתביעה, "והפריע בשימוש הרגיל במכשיר, בהותירו את התובע מול ברירה בעייתית: להשתמש במכשיר אטי ו'צולע', שמשבש את חיי היום יום, או לרכוש מכשיר חדש תמורת מאות דולרים. אפל הציגה לציבור בפירוש תמונה מטעה, שגרסת iOS 9 תואמת ותומכת במכשירי iPhone 4S. אפל כשלה באזהרת משתמשי iPhone 4S, שהעדכון עשוי או אכן יגרום לשיבוש בביצועי המכשיר".

מטעה את המשתמשים

נושאים שהועלו בתביעה מדברים על "בעיות בביצועים בכל ההיבטים של תפקוד מכשירי ה-iPhone, כולל תפקודי ליבה כמו טלפון, אימייל, הודעות טקסט, אנשי קשר וכו', והוא קורס וקופא בעקבות העדכון".

התביעה אף מציינת כי אפל פרסמה באתר שלה והבטיחה "ביצועים מהירים, אבטחה משופרת, עדכונים נוחים וחיי סוללה ארוכים יותר", ובכך מטעה את המשתמשים, מאחר שביצועי המכשיר אטיים הרבה יותר לאחר עדכון מכשירי iPhone 4S לגרסה iOS 9.

התביעה אף תוקפת בחריפות את אפל על כך שאינה מאפשרת למשתמשים להחזיר למצב הקודם את מערכת ההפעלה, לגרסה שמתפקדת טוב יותר במכשירים.

ראוי לציין שגם אם התביעה כוללת כעת רק 100 משתמשים מארצות הברית, כשגם סכום התביעה הוא לא הוצאה כבדה לחברה כמו אפל, ייתכן שההשלכות של פסקי הדין או כל פשרה שתהיה בנושא בעתיד עשויות להשפיע על משתמשי המכשיר גם באזורים אחרים בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים