האם מיקרוסופט שוקדת על סמארטפון חדש בשם Surface Phone?

החברה אישרה שאכן יש דברים בגו ● כריס קאפוסלה, סמנכ"ל השיווק של מיקרוסופט: "יש עוד הרבה עבודה לפני שנהיה מסוגלים לגרום לאנשים לעזוב את מכשירי ה-iPhone שלהם לטובת אחד ממכשירינו"

מיקרוסופט. צילום: BigStock

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט (Microsoft) הודתה לאחרונה שהטלפונים החכמים שלה מליין ה-Lumia 950 אינם מספיקים בכדי לשכנע אנשים לעבור לשימוש בהם במקום ב-iPhone שלהם. הדבר הוביל למה שנתפש כרמז מצד החברה על כך שטלפון חכם חדש נמצא כנראה בפיתוח, ושלפי תכניות המהנדסים מרדמונד יהיה זה סמארטפון "שווה ערך רוחני" לקו מחשבי ה-Surface שלה, ושאף יזכה לכינוי Surface Phone.

החברה אישרה שאכן יש דברים בגו, או לפחות הסכימה להודות בקיומו של פרויקט שאפתני דומה. בראיון וידיאו שהעניק לאתר Twit, אמר כריס קאפוסלה, סמנכ"ל השיווק של מיקרוסופט, שמכשירי הסמארטפון האחרונים שהשיקה החברה אינם מספקים, והוסיף כי "לחברה יש עוד הרבה עבודה לפני שתהיה מסוגלת לגרום לאנשים לעזוב את מכשירי ה-iPhone שלהם לטובת אחד ממכשירינו".

קאפוסלה דיבר בהמשך על תשומת הלב הרבה שלה זוכים מחשבי ה-Surface, והשווה בין התוכנה שלהם לבין מערכת ההפעלה שמותקנת על מכשירי הסמארטפון. "אני מאמין שמיקרוסופט צריכה לספק את חובבי Windows הרבים, שלא רוצים לראות את המכשיר הנייד שלהם רק כטלפון". הצהרה זו כבר זכתה להתעסקות רבה ויש מי שטוענים כי קאפוסלה רמז כי החברה עובדת על טלפון Surface חדש.

מכשיר חדש ומיוחד שיקסום לרבים

אתר Engadget, שבו פורסמו הדברים, מספר כי הטלפון החכם החדש יהיה כנראה מוצר נפרד מליין המחשבים Surface, אך בעצם הוא אמור להוות שילוב סינרגטי בין מחשב מסורתי וטלפונים חכמים. הרעיון של פיתוח מכשיר כזה הוא לא כל כך מופרך, וזאת לאחר שמיקרוסופט הציגה כבר ב-Windows 10 אפשרות לחיבור ה-Lumia 950 למעגן שמשמש לניצול הסמארטפון כמחשב שולחני.

Engadget מציין עם זאת כי קאפוסלה אולי רמז פשוט כי החברה רק צריכה לעבוד על מכשיר חדש ומיוחד שיקסום לרבים ויעורר ביקוש רב.

בכל הנוגע להעדפות התוכנה של קהל היעד, סמנכ"ל השיווק דיבר גם על החשיבות של פנייה והתייחסות למשתמשים צעירים המעוניינים בטלפון חכם שיופעל באמצעות יישומי Windows. קאפוסלה אמר שאנשים צריכים על הטלפונים החכמים שלהם אפליקציות כמו סנאפצ'ט (Snapchat), אינסטגרם (Instagram), אובר (Uber) ועוד כ-10 עד 15 אפליקציות שחיוני שיהיו על כל טלפון חכם כיום. סנאפצ'ט עדיין אינה זמינה בטלפונים של Windows, מה שמדגיש עוד יותר את "פער האפליקציה" (app gap) – שמהווה את אחת הסיבות העיקריות לכך שהמשתמשים לא מתכוונים לעבור בהמוניהם למכשירי החברה בזמן קרוב. בכל מקרה ציין קאפוסלה, כי ברור שמיקרוסופט חייבת להגיע לתוצאות הסופיות המעולות ביותר הן מבחינת חומרה והן מבחינת תוכנה בכדי שהלקוחות והמפתחים יגלו ביקוש גדול במיוחד לפלטפורמה חדשה מתוצרתה.

אתר פורבס (Forbes), שהתייחס אף הוא לדברים, טוען שגם ה-Surface phone עלול לא להיות קלף מכריע בעבור מיקרוסופט אם קיומו לא יצליח לשכנע מפתחים ליצור יישומים לפלטפורמה הניידת החדישה אם ולכשתהיה. האתר ממליץ לענקית מרדמונד ליצור טלפון חכם עם התכונות הטובות ביותר שיש לה ולדאוג שיהיה פתוח לכל ספקיות הסלולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים