הכנסות וואווי קפצו ב-35% – בגלל מכירות הסמארטפונים

הענקית הסינית רשמה ב-2015 הכנסות של 60 מיליארד דולר ● וואווי היא יצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם ומצמצמת פערים מול סמסונג ואפל

ה-Mate S של וואווי

השוק הסיני הוא אמנם רווי, אבל הנתונים הכספיים האחרונים שפרסמה וואווי (Huwaei) מראים שפעילויות השיווק הנמרצות שלה במדינה, כמו גם באזורים נוספים בעולם, השתלמו לה. החברה, אחת מענקיות האלקטרוניקה הסיניות, הציגה עלייה של 35.3% בהכנסות ב-2015 ל-60 מיליארד דולר, הודות למכירות חזקות של סמארטפונים.

במכתב פתוח לעובדים כתב גואו פינק, מנכ"ל וואווי, על "עלייה גדולה ברווח ובתזרים המזומנים". המנכ"ל אף ציין כין החברה תשקיע כ-17 מיליארד דולר, שמתוכם יוקצו 7.6 מיליארד למחקר ופיתוח ועוד 9.1 מיליארדי למכירות, שיווק ושירותים.

לפי IDC, וואווי הייתה יצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם ברבעון השני של 2015 ונתח השוק שלה עלה ל-6.9% מ-4.3% שנה לפני כן. סמסונג (Samsung), היצרנית הגדולה בעולם, חוותה ירידה מ-32% ל-25% ואפל (Apple) ירדה מ-13% ל-12%.

וואווי – המתחרה האמיתית של סמסונג

אנליסטים טוענים כי וואווי היא היריבה האמיתית של סמסונג – ולא אפל, כפי שנהוג לחשוב. זאת, מפני שמכשיריהן של שתי היצרניות נושאים את מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) ופונים לפלחים שונים בשוק.

בעקבות מדיניות החברה לפעול לחדירה לאזורים שונים בעולם, וואווי הראתה צמיחה גדולה באזורים כמו אפריקה, המזרח התיכון ואמריקה הלטינית.

נתונים של חברות מחקר אף מראים שמכשיריה הגיעו למעמד של מותג הסמארטפונים השני הפופולרי באירופה, אחרי סמסונג, ושמכשירים מסוימים שלה הראו בתוך שנה בלבד קפיצה גדולה במכירות – מהמקום השישי למקום השני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים