תתחילו לשנן את השם – Wi-Fi HaLow

הכירו סוג חדש של Wi-Fi הנועד לחבר את הבית החכם שלכם אל הרשת ● החיבור מיועד למכשירי מעקב כושר, חיישנים ביתיים וגאדג'טים קטנים אחרים, ויש סיכוי גדול שהוא יהפוך את הסביבה לחכמה באמת סוף סוף

האם הגיע המחליף? Wi-Fi

למרות שכיום לחבר את כל הגאדג'טים לרשת נשמע כאקט מובן מאליו, הרי שעד כה הדבר לא ממש מסתייע, וזאת מכיוון שחיבור אינטרנט אלחוטי דורש הרבה כוח, והדבר מהווה בעיה גדולה כשהמכשיר שצריך להתחבר הוא זעיר, זול ואמור לרוץ לאחר טעינה אחת בלבד במשך חודשים או אפילו שנים.

אבל הצורך להתקדם דוחק, ועכשיו הודיעה הוועדה האחראית על תקן ה-Wi-Fi על סוג חדש של תקן חיבור אלחוטי, המכונה Wi-Fi HaLow, שאמור לעבוד על מכשירים אשר להם צריכת חשמל נמוכה. החיבור החדש ישדר לטווח רחוק יותר ואפילו יעשה עבודה טובה יותר במעבר חלק דרך קירות.

ה-HaLow לא אמור לבוא במקום או לשדרג את ה-Wi-Fi הביתי שמחבר כיום את המחשב הנייח או הנייד, הטלפון החכם, או הסטרימר אל האינטרנט. מדובר על חיבור נוסף שאמור לשמש כפתרון לחיבורם של מכשירים קטנים וניידים. בעיקרון, זהו חיבור שמהווה אופציה טובה ומתאימה בהרבה לצורכי הבית החכם ולהתקני האינטרנט של הדברים, זאת אם הטענות אודותיו נכונות.

רחוק יותר – מהיר פחות

החיבור העתידי יהיה מבוסס על טווחי ה-900 מגה-הרץ ומשמעות הדבר טווח פעולה כמעט כפול מזה של ה-Wi-Fi, אלא שיש גם מכשלה – בכדי לאפשר צריכת סוללה נמוכה בעת השימוש בחיבור, קצב הנתונים שיעברו בו צפוי להיות לפחות בתחילה איטי יותר מזה המוכר לנו בחיבור האלחוטי הסטנדרטי. זאת הסיבה שמלכתחילה החיבור החדש מתוכנן לצורכיהם של מכשירים שאינם זקוקים להרבה דטה.

הפיתוח החדש יהווה למעשה תחרות לחיבור הבלוטות' שבו כולנו משתמשים כיום ושמציע גם הוא נכון לעכשיו קישוריות אלחוטית עם צריכת סוללה שהיא יחסית נמוכה. יש להניח כי התחרות הזו תביא לכך שהבלוטות' ימשיך את ההתפתחות שלו בשנים הבאות וישתדרג גם הוא, הן בצריכת האנרגיה שלו והן בקצב העברת הנתונים שהוא מספק.

בתקופה שבה אנו נוהגים לחבר את המכשירים החכמים שלנו לראוטר הביתי באמצעות תקן ה-Wi-Fi הקיים, שכאמור אינו מתאים לכל המכשירים החכמים החדשים, השקתו של תקן חדש אשר יציע כיסוי טווח נרחב יותר וצריכת אנרגיה נמוכה בהרבה, יכולה לספק לנו בדיוק את ההשלמה הנדרשת להפיכת הסביבה כולה ליעילה וחכמה יותר – החל בבית, המשך במשרד וכלה בערים חכמות ומתקדמות.

Wi-Fi Alliance מתכוונת להתחיל לספק מוצרי HaLow בשנת 2018, אבל יתכן שהמוצר הראשון יקדים אפילו להופיע בשוק כבר בעוד כשנה וחצי ולפני המועד המושער.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים