עובדים עם אקספלורר 8, 9 או 10? ימיו ספורים

מיקרוסופט לא תספק עוד לגרסאות הישנות יותר של הדפדפן תיקוני באגים ולא תשחרר בעבורם עדכונים, כך שהן יהיו פגיעות יותר לתוכנות זדוניות ולאיומי אבטחה אחרים

פרידה כואבת. או שלא. Internet Explorer

בשבוע הבא תסיים מיקרוסופט (Microsoft) את התמיכה בגרסאות הישנות של דפדפן אקספלורר (Internet Explorer) שלה. האלטרנטיבות שעומדות בפני מי שעדיין עושה שימוש במתכונת הוותיקה מדי של האקספלורר הן לעדכן גרסה ל-IE 11, לעבור לדפדפן של אחת המתחרות, או מעבר למערכת ההפעלה Windows 10 שמספקת גם את גרסת הדפדפן המתקדמת ביותר שיש למיקרוסופט להציע כיום.

מסמך תמיכה שפורסם על ידי ענקית התוכנה מבשר על "סוף החיים" של אפשרויות השדרוג בעבור האקספלורר שייכנס לתוקף החל מה-12 בינואר. ההודעה מזהירה משתמשים שעדיין עובדים עם ה-IE 8, 9 ו-10 שהזמן שלהם למציאת פתרון ודפדפן אחר מתקצר, וקוראת להם לשדרג לגרסה העדכנית ביותר של הדפדפן. מהתאריך האמור תסיים מיקרוסופט את התמיכה בכל הגרסאות של דפדפן אקספלורר פרט לגרסה הנוכחית שמספרה 11.

כדאי לשים לב שמשמעות המהלך הזה אינה שהגרסאות הישנות יותר של האקספלורר ייעלמו מהמחשבים, אלא שהחברה לא תספק להם יותר תיקוני באגים ואחרים ולא תשחרר בעבורם עוד עדכונים, כך שמהדורות אלו יהיו פגיעות יותר לתוכנות זדוניות ולאיומי אבטחה אחרים.

דרך לדרבן אנשים לעבור לגרסאות חדשות יותר

אקספלורר מאבד את עניין הגולשים בו בשנים האחרונות בלאו הכי, בעוד שדפדפן הכרום (Chrome), המתחרה מבית גוגל (Google) זינק בנתוני השימוש בו. נתח השוק של האקספלורר ירד מ-58.2% בתחילת שנת 2014 ל-48.6% בדצמבר, וזאת על-פי דו"ח של חברת המעקב NetMarketShare. באותה תקופה, עלה דפדפן הכרום מ-16.4% ל-32.3%.

הפסקת התמיכה בגרסאות קודמות היא דרך לדרבן אנשים לעבור לגרסאות חדשות יותר של מערכת ההפעלה של מיקרוסופט התומכות ב-11 IE, במיוחד ל-Windows 10, שהוצגה לראשונה בסוף יולי. עם זאת, מיקרוסופט מפתחת גם תקווה שמשתמשים ינסו גם את הדפדפן החדש שלה, אדג' (Edge), אשר זמין רק ב-Windows 10, ושבינתיים צורכים אותו רק כ-3% מכלל המשתמשים, למרות היותו הדפדפן המוגדר כברירת מחדל במערכת ההפעלה החדשה. אדג' נחשב כיעיל ומודרני יותר מהאקספלורר, אשר עדיין מוצע יחד עם Windows 10 בעיקר מסיבות תאימות ובמטרה שיתמוך ב-plug-ins, תוספים ותוכנות צד שלישי אחרות.

לאקספלורר 11 יש נתח של 25.6% משוק דפדפני שולחן העבודה, כך לפי נתוני תעבורת האינטרנט הסטטיסטיים האחרונים שסיפק NetMarketShare. באקספלורר 8, 9 ו-10 יחד משתמשים 20% מכל הגולשים באינטרנט, מה שאומר שגולשים רבים צריכים לדאוג עכשיו לשדרג את הדפדפנים שלהם, אם הם רוצים בדפדפן מאובטח. לדפדפן אדג' החדש של מיקרוסופט יש נתח שוק של פחות מ-3% למרות היותו ברירת המחדל ב-Windows 10.

ההודעה של מיקרוסופט תצוץ במחשבים המריצים את Windows 7 או Windows Server 2008 R2, כך על-פי החברה, שהודיעה לראשונה על סוף התמיכה המתגעש ובא כבר באוגוסט 2014.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים