אחרי עיכובים: HOT בדרך להצטרף לשוק הסיטונאי

משרד התקשורת פרסם את המחירים המקסימליים, בכפוף לשימוע ● מדובר במחירים הנמוכים מאלה שגבתה HOT מהספקים עד כה ● ההחלטה הסופית – ברבעון הנוכחי

קנס בסך ארבעה מיליון שקלים. HOT

אחרי עיכובים, יוצא משרד התקשורת לשלב הבא של רפורמת השוק הסיטונאי וקובע תעריפים על גבי התשתית של HOT – בכפוף לשימוע.

לטענת משרד התקשורת, עקב המחירים הגבוהים של HOT, לקוחות שבחרו לעבור לשוק הסיטונאי יכולים היו לעשות זאת רק על גבי תשתית של בזק. על פי המשרד, מצב זה גרם לכך שעד כה נמנע מלקוחות החברה ליהנות מירידת מחירים, אלא אם ויתרו על שירותי הטריפל של HOT, שכוללים טלוויזיה, אינטרנט וטלפון. אלא שבחבילת הטריפל משלמים הלקוחות על כל אחד מהשירותים פחות, בסופו של דבר, מאשר לו היו צורכים אותם בנפרד.

במשרד התקשורת מחלקים את המחירים המקסימליים ללקוחות לקצבים של עד ומ-200 מגה-ביט. המחיר לקו לחודש בקצב של עד 200 מגה-ביט יעלה השנה 38.68 שקלים, ב-2017 הוא יעלה 40.30 שקלים וב-2018 – 41.71 שקלים. במהירויות הגבוהות יותר יעלה הקו ב-2016 סך של 52.68 שקלים לחודש, בשנה הבאה יעלה המחיר ל-54.30 שקלים וב-2018 – ל-55.71 שקלים. ביקור טכנאי בבית יישאר ללא שינוי בכל אחת מהשנים ויעלה עד 158 שקלים. המחירים יעודכנו אחת לשנה, בהתאם למדד. מדובר במחירים הדומים למדי לאלה של בזק.

על פי הודעת המשרד, המחירים הסופיים צפויים להיקבע עוד ברבעון הנוכחי.

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, אמר כי "כל 250 אלף הלקוחות שעברו לשוק הסיטונאי עשו זאת על גבי תשתית של בזק, כאשר הספקיות המציעות שירותי אינטרנט (תשתית + גישה) לא רכשו תשתית מ-HOT בשל המחירים הגבוהים שהציעה החברה. נוכח האמור, המשרד הפיץ את השימוע, שיחזק את רפורמת השוק הסיטונאי וייתן לספק אפשרות בחירה בין בעלי התשתיות, באופן שיגביר את התחרותיות ויאפשר לצרכנים ליהנות ממחירים נוחים גם על גבי התשתית של HOT".

במקביל למהלך הנוכחי, משרד התקשורת יפרסם בימים הקרובים את מחירי הטלפוניה של בזק בשוק הסיטונאי, כפי שהתחייב בפני בג"ץ. בכך ישלים המשרד את כינונו של שוק סיטונאי על כל שוק התקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים