אלמנה אמריקנית תובעת את טוויטר: נותנת בימה לדאעש

תמרה פילדס, שבעלה נהרג במתקפת טרור בירדן, טוענת שהרשת החברתית ידעה על חשבונות בהם הארגון מפיץ מסרים טרוריסטיים - ולא עשתה דבר ● טוויטר: "התביעה חסרת כל בסיס"

דאע"ש

אלמנה אמריקנית, שבעלה נהרג לפני כחודשיים במתקפה בירדן, הגישה תביעה נגד טוויטר (Twitter) בטענה שהרשת החברתית נותנת בימה לדאעש שבאמצעותה הוא מפיץ את התעמולה שלו ומגייס כסף וכוח אדם.

לדברי תמרה פילדס, אלמנתו של לויד, טוויטר יודעת על מעשיו של דאעש ברשת החברתית ולא עושה דבר על מנת למנוע אותם. היא מאשימה את הרשת החברתית שעד לא מכבר היא נתנה לארגון לפעול בחופשיות, באמצעות חשבונות רבים. היא מעריכה שביום מותו של בעלה הפעיל דאעש 70 אלף חשבונות בטוויטר, בהם הפיץ לא פחות מ-90 ציוצים בכל דקה.

בכתב התביעה, שהוגש לבית משפט באוקלנד, קליפורניה, כותבת פילדס כי "בלי טוויטר, גדילתו של דאעש בשנים האחרונות לארגון הטרור המפחיד ביותר בעולם לא הייתה אפשרית". היא מבקשת מבית המשפט לחייב את טוויטר לשלם לה פיצויים מוגדלים, בטענה שהחברה עברה על החוק האמריקני נגד טרור.

עורכי דין המתמחים בענייני טרור אמרו לרויטרס (Reuters) כי צפוי לפילדס קרב משפטי קשה, אולם העריכו כי הוא עשוי לפתוח את הדלת לקריאות לרשתות חברתיות להוריד מהאוויר חשבונות ופוסטים של ארגונים טרוריסטיים.

הארמט ד'ילון, עורך דין וסגן יו"ר המפלגה הרפובליקנית בקליפורניה, אמר שהתביעה ייחודית בכך שזו הפעם הראשונה בה תביעה מעין זו נתלית בחוק האמריקני נגד טרור, שעד כה שימש לתביעות נגד ארגונים כמו החמאס והחיזבאללה. לדבריו, "ניתן להעלות את אותו הטיעון כלפי חברות טלפון, שמאפשרות לטרוריסטים לכאורה לבצע שיחות".

מטוויטר נמסר בתגובה כי "אנחנו מאמינים שהתביעה חסרת כל בסיס". כך או כך, בחברה הביעו "צער עמוק על האובדן הנורא שקרה במשפחה הזאת". הם הדגישו כי "אין לאיומים באלימות ולטרור כל מקום בטוויטר וכמו ברשתות חברתיות אחרות, החוקים שלנו מבהירים זאת".

יצוין כי מספר ימים לפני הגשת התביעה, ביום שישי לפני שבוע וחצי, הודיע הבית הלבן על הקמת צוות פעולה במטרה לנטר פעילויות של ארגוני טרור באינטרנט ולהשבית אותן. בשבוע שעבר אף התקיימה פגישה בין בעלי תפקידים בכירים בשירותי הביטחון של ארצות הברית למנהלים בכירים בעמק הסיליקון, במטרה לדון מה עוד ניתן לעשות על מנת להילחם בפעילות של ארגוני הטרור האסלאמיים ברשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים