פלאפון החליפה את מערכת ניוד המספרים; ההיקף: חצי מיליון שקלים

מערכת הקוד הפתוח, פרי פיתוחה של SDOC, מאפשרת לנייד את המספר לא רק מהחברה שהלקוח עוזב לזו שהוא עובר אליה, אלא לכל חברות הטלפוניה

פלאפון

פלאפון החליפה באחרונה את מערכת ניוד המספרים שלה לפתרון פרי פיתוחה של SDOC הישראלית. זאת, לאחר שהשתמשה משנת 2007 במערכת שעלויות התחזוקה השנתית שלה היו גבוהות מאוד. החברה לא מסרה את היקף הפרויקט, אולם גורמים בשוק מעריכים אותו בחצי מיליון שקלים.

המערכת שהוטמעה מבוססת על קוד פתוח. לדברי SDOC, התפעול שלה קל ונוח, עלויות התחזוקה נמוכות והחזר ההשקעה (ה-ROI) מהיר – בתוך שנה בלבד.

עוד ציינה החברה כי המערכת מבוססת על ארכיטקטורת LAMP סטנדרטית, הכוללת Apache ,MySQL, לינוקס (Linux) ו-PHP. היא עושה שימוש ב-Zend Framework – מסגרת של PHP שנבנתה על ידי Zend.

"הלקוח לא נעול לספק ספציפי"

עופר כהן, מנכ"ל SDOC, ציין כי הפתרון מממש את תקן ניוד המספרים של משרד התקשורת. לדבריו, ניתן לנייד באמצעותה כל מספר טלפון לא רק בין שתי החברות הקשורות ללקוח – זו שהוא עוזב וזו שאליה הוא מצטרף – אלא גם לשאר חברות הטלפוניה בשוק, על מנת שאלה יעדכנו את המערכות הניתוביות שלהן.

"מדובר בפתרון שכולל פשטות גם בחומרה וגם בתוכנה", הוסיף כהן. "התאמנו והטמענו את המערכת בתוך שלושה חודשים. המערכת יושבת בשרתים וירטואליים, כך שקל לנהל אותה ברמת התשתית. כמו כן, מדובר במערכת בקוד פתוח והלקוח לא נעול לספק ספציפי".

אהרון הוברמן, מנהל אגף פיתוח CRM ומידע עסקי בפלאפון, אמר כי "מערכת ניוד המספרים הוטמעה במהירות וביעילות רבה. ההתקנה אצלנו נמשכה יום אחד בלבד, והמערכת עלתה לאוויר שבוע לאחר מכן. כל ההתאמות ל-Legacy בוצעו בתשתית ה-EAI".

הוא ציין ש-"כמי שחווה עלייה לאוויר של מערכת ניידות, אני יודע להעריך את המהירות והקלות שבה המערכת עברה לייצור, באופן חלק ושקוף. כל בעיה שצפה טופלה מיידית, כך שבתוך פחות משבוע חזרנו לשגרה. הצלחת הפרויקט נבעה מהשילוב בין הצוות בפלאפון לאנשי SDOC ומגישת הפתרון, שדרשה מינימום שינויים במוצר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים