הנשק החדש של דאעש: אפליקציה משל עצמו

אחרי שווטסאפ וטלגרם אמרו לו "החוצה", הקים ארגון הטרור פורטל סלולרי, בו נכללים חדשות, סרטונים וחומרי תעמולה ● משימה חדשה לארגוני הביון

דאע"ש

לאחר שנבעטו מאפליקציות לגיטימיות כמו ווטסאפ (WhatsApp) וטלגרם (Telegram), פיתחו אנשי דאעש אפליקציה משל עצמם, העונה לשם Alrawi. הנשק החדש של הארגון הרצחני הוא אפליקציה מוצפנת, מה שמקשה על ממשלות וארגוני ביון את החדירה אליה ואת המעקב אחרי המפתחים והמפעילים שלה.

על פי פורצ'ן (Fortune), היא התגלתה באחרונה על ידי קבוצת ההאקרים Ghost Security Group, שרודפת אחרי פעילות של טרוריסטים ברשת.

Alrawi, שמבוססת על אנדרואיד (Android), היא פורטל חדשות שמתופעל על ידי סוכנות הידיעות Amaq, שעל פי החשד קשורה לדאעש. ניתן למצוא בה חדשות וסרטונים ברוחו של ארגון הטרור, בהם של הוצאות להורג וניצחונות שלו בשדה הקרב.

האייקון של Alrawi (למטה מימין). צילום: עמוד הטוויטר של מייקל ס. סמית

האייקון של Alrawi (למטה מימין). צילום: עמוד הטוויטר של מייקל ס. סמית

תמונה שפרסם בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו מייקל ס. סמית, יועץ בקרונוס (Kronos) – גוף ביטחוני שמקשר בין הממשל האמריקני ל-Ghost Security Group – מראה כי תחת האייקון של האפליקציה מופיע הכיתוב "Amaq Agency". על פי הדיווח, מי שלוחץ על האייקון נכנס לפיד של חדשות, עם אייקונים להפעלת סרטונים. יתר על כן, Alrawi היא אפליקציה שניתנת לעדכון אוטומטי.

ב-Ghost Security Group טוענים שהם הפילו כבר "יותר מ-100 אלף חשבונות קיצוניים" ברשתות החברתיות, שמשמשים את ארגוני הטרור לגיוס מחבלים ולמשלוח איומים. הם מציינים כי גילו את האפליקציה הדאעשית לאחר שהסתננו לערוץ המקושר לארגון שהיה פעיל ברשת המוצפנת טלגרם.

מי שינסה למצוא את Alrawi ב-Google Play יעלה, מן הסתם, חרס. אלא שהימצאותה על גבי פלטפורמת אנדרואיד מעלה את השאלה עד כמה מוכנות חברות שבבעלותן מערכות הפעלה סלולריות, כמו גוגל (Google), לתרום למלחמה בטרור. האם החברות האלה רוצות להסתפק ביכולת הקלה למנוע את כניסתן או להוציא אותן מחנויות האפליקציות, או שהן מוכנות לבנות מחסומים נוספים שיקשו על ארגוני המחבלים להגיע למכשירים של המשתמשים?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים