פייסבוק תחנוך את הדטה סנטר השני שלה באירופה – הפעם באירלנד

הדטה סנטר האירופי הראשון של הרשת החברתית נפתח כבר ב-2013 בלואלה שבשבדיה ● זה שיוקם בקלוני שבאירלנד יהיה השישי של החברה בסך הכול וייחנך בסוף 2017 או בתחילת 2018

מ-50 דטה סנטרים צה"ליים - לשלושה בלבד? צילום אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק (Facebook) הכריזה אתמול (ב') באופן רשמי כי היא מתכננת לפתוח דטה סנטר אירופי שני בקלוני שבאירלנד. העיירה, שיושבת ממש מחוץ לדבלין, תזכה לארח את הדטה סנטר של החברה ממנלו פארק שהוא למעשה השישי של החברה בסך הכל. הבנייה תחל בקרוב, והמתקן החדש יעלה לאינטרנט מתישהו בסוף 2017 או בתחילת 2018.

הדטה סנטר האירופי הראשון של ענקית הרשת החברתית נפתח כבר בשנת 2013 בלואלה שבשוודיה. כאשר החל המתקן לפעול, הדגישה פייסבוק את העובדה כי ביכולתה להפעיל אותו באמצעות 100% אנרגיה מתחדשת ולהשתמש "באוויר הקריר הנורדי" בכדי לצנן אותו. גם באירלנד, הצוננת אף היא, מתכוונת פייסבוק להשתמש רק באנרגיה מתחדשת לצורך הפעלת הדטה סנטר החדש. באשר לקירור – בקלוני יעשה שימוש במערכת שדומה לזו שבה משתמשת החברה כיום בשוודיה ובמקומות אחרים, אבל בגלל שבאוויר האירי יש יותר מדי מלח, יהיה צורך לסנן אותו באופן יסודי יותר מאשר במקומות אחרים לפני שיוכל לשמש בתוך המבנה. בנוסף, החברה גם מציינת כי הדטה סנטר החדש יופעל לחלוטין בידי חומרה ותוכנה שמקורן ב-Open Compute Project של החברה.

"קלוני יהיה עתיר בטכנולוגיה חדשנית, מה שהופך אותו לאחד הדטה סנטרים המתקדמים, היעילים, ובני הקיימא ביותר בעולם", כתב טום פרלונג, סמנכ"ל התפעול של פייסבוק, בהודעה שנמסרה היום מטעם החברה, והוסיף בגאווה כי "כל המדפים, השרתים והרכיבים האחרים תוכננו ונבנו מאפס, כחלק מה-Open Compute Project – קואליציה של חברות המוקדשת ליצירת אנרגיה ופתרונות תשתית יעילים וחסכוניים ולשיתופם כקוד פתוח בתעשייה כולה".

מעצם הבחירה באירלנד מצטרפת פייסבוק לרשימה הולכת וגדלה של חברות אחרות המפעילות לפחות חלק מהדטה סנטרים שלהן באירופה במדינה, בכללן השמות המובילים בתעשייה – אמזון (Amazon), גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft) ובקרוב גם אפל (Apple). פייסבוק אגב בחרה באירלנד גם כמטה הבינלאומי שלה מאז שנת 2009.

ראוי לציין כי ההכרזה לא באה כהפתעה גמורה. ביוני האחרון כבר אישרה הענקית את התעניינותה בקלוני, אבל ההחלטה הפכה לרשמית רק כעת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים