בזק בינלאומי הוסמכה כרשם דומיינים ישראלי

היא מצטרפת לתשע חברות שכבר קיבלו את ההסמכה מאיגוד האינטרנט ● במסגרת המהלך השיקה החברה מיני סייט שמאפשר לרכוש דומיינים אונליין ולנהל אותם בשירות עצמי

הארכת תוקף רישום הדומיינים. אילוסטרציה: BigStock

בזק בינלאומי הודיעה הבוקר (ג') כי הוסמכה כרשם דומיינים ישראלי. זאת, כחלק ממהלך דמוקרטי, בו מופעלים מרשמי הסיומות המדינתיים (CCPLD), על ידי גופים נייטרליים ללא מטרות רווח, דוגמת איגוד האינטרנט הישראלי, מה שמאפשר למשתמש הקצה שירות ותמחור תחרותיים בין הרשמים שהוסמכו לכך. בסך הכול קיימות 10 חברות דרכן ניתן לעשות זאת, כאשר האיגוד ימשיך לנהל את מרשם השמות ולמעשה רק יפסיק לרשום כרשם נוסף.

עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי

עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי צילום: יח"צ

במסגרת המהלך השיקה בזק בינלאומי מיני סייט שניתן לרכוש באמצעותו דומיינים אונליין. האתר מאפשר ללקוחות יכולת ניהול מלאה של הדומיין בשירות עצמי, ובכלל זה חידוש, שינוי הגדרות ורשומות ועוד, וכן תמיכה מלאה ללקוחות, אותה תספק בזק בינלאומי בכל שעות היממה.

כחלק מהמהלך הקימה בזק בינלאומי מערך הנדסי הכולל Authoritative DNS שפועל ברמת אבטחה ושרידות גבוהות, כולל הגנה מפני מתקפות DDOS. המערך עובד בארכיטקטורת Anycast שמספקת ללקוחות ביצועים גבוהים בארץ ובחו"ל וזמינות גבוהה של שמות מתחם.

יצוין כי בזק בינלאומי מספקת שירות רכישת דומיינים החל מ-2002 ועד כה היא עשתה זאת עבור לקוחותיה באמצעות חברה חיצונית.

שגיא קוז'וך, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע בבזק בינלאומי, ציין כי מדובר בחלק ממגמת החדשנות בבזק בינלאומי וכי "כחלק מהפרויקט ועם המעבר לאוטומציה מלאה, הטמענו מערך DNS  מתקדם, שריד ומאובטח".

לדברי הראל ביבי, מנהל צוות הנדסה בחברה, "השקענו מאמצים רבים בתכנון ובבניית המערך ההנדסי, כדי להיות רשם דומיינים מאובטח, שריד ושעומד בכל התקנים הבינלאומיים".

עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, הגיב ואמר כי "הצטרפות בזק בינלאומי כרשם מוסמך של איגוד האינטרנט היא חדשה חשובה, ואני מקווה שהיא תעודד את הצטרפותם של רשמים נוספים. ריבוי וגיוון של רשמים משרת בצורה הטובה את האינטרס של משתמשי האינטרנט בישראל, הן בגיוון השרות למשתמש הקצה והן מבחינת המחיר. האיגוד ימשיך לפעול לשם פיתוח תשתית האינטרנט הישראלי ושמירתה כפתוחה, שיוויונית, דמוקרטית ותחרותית".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלון

    ומתי כבר האיגוד יגלה כמה הוא גובה מהרשמים עבור רישום דומיין? לא הגיע הזמן שהציבור ידע מי שודד אותו בדרך?

אירועים קרובים