השר יובל שטייניץ: "זיהינו מתקפת סייבר גדולה על רשות החשמל"

לדברי שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, "המתקפה זוהתה ביום ב' השבוע וכבר טופלה על ידי משרד האנרגיה ומטה הסייבר הלאומי" ● עוד ציין כי "זו דוגמה טרייה למה שאנחנו צריכים להתכונן אליו כל העת"

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, ד"ר יובל שטייניץ. צילום: קובי קנטור

"זיהינו את אחת ממתקפות הסייבר הגדולות על רשות החשמל שחווינו", אמר שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ אמש (ג') בכנס סייברטק. "המתקפה זוהתה ביום ב' השבוע וכבר טופלה על ידי משרד האנרגיה ומטה הסייבר הלאומי".

לדברי שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, "מתקפת הסייבר הגדולה על רשות החשמל טופלה והיא נמצאת תחת שליטה". השר שטייניץ ציין כי "הווירוס זוהה, ותוכנה מתאימה הופעלה על מנת לנטרל אותה. במשך התהליך נדרשנו לשתק חלק מהמחשבים של רשות החשמל, אך אנו בשליטה על המצב – והאירוע יסתיים בקרוב. זו דוגמה טרייה למה שאנחנו צריכים להתכונן אליו כל העת".

השר שטייניץ דיבר על המשמעות של האיומים על תשתיות בעידן הנוכחי: "בכל הנוגע לתשתיות הלאומיות, לתחום הסייבר יש משמעות רבה. ארגוני טרור רבים, ביניהם חיזבאללה, דאעש, חמאס, רוצים לשתק מערכות חשמל, מים וסוגי תשתית נוספים – ולייצר נזקים משמעותיים. הנזקים גם עשויים להוות איום משמעותי על חיי אדם. לנושא זה יש מקום חשוב בדיאלוג בתחום האנרגיה בין ישראל לארצות הברית".

השר שטייניץ סיים בציינו כי "אני סבור שאיום הסייבר יגדל בעשורים הקרובים, אך טמונות בכך הזדמנויות רבות לתעשיית ההיי-טק הישראלית. הן קשורות לפיתוח הגנת סייבר, ליצוא בתחום ולשיתוף מידע עם מדינות אחרות וחברות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים