ה-iPhone 6s לא מספק את הסחורה: עלייה קלה בלבד בהכנסות וברווח של אפל

המכשירים החדשים והתקוות שתלתה אפל בשוק הסיני אכזבו והביאו לגידול של 1% בלבד במספר מכשירי ה-iPhone, לצד ירידה במכירות של ה-iPad וה-Mac ● החברה חוזה כי ההכנסות שלה ברבעון הבא יהיו הנמוכות מזה 15 שנים

נכנס חזק בפייסבוק. טים קוק, מנכ"ל אפל

אפל (Apple) מסכמת רבעון עם מכירות iPhone שעלו את אחת העליות הקלות ביותר ברבעונים האחרונים, וירידות במכירות של ה-iPad וה-Mac. ההכנסות והרווח גדלו – אבל בשיעורים נמוכים יחסית. בהתאם, החברה חוזה כי ברבעון הנוכחי, ההכנסות שלה יהיו הנמוכות ביותר מזה 15 שנים.

ה-iPhone 6s וה-iPhone 6s Plus, שאפל השיקה לפני חודשים אחדים, לא עזרו ומספר מכשירי ה-iPhone שמכרה החברה במהלך הרבעון עמד על 74.78 מיליון – עלייה של 1% בלבד. ההכנסות מהם כלל לא השתנו. הדבר בולט במיוחד בשוק הסיני הענק, שאפל תלתה בו תקוות, אבל נראה שהתחרות מצד סמסונג (Samsung) והיצרניות המקומיות, שכוחן עולה, קשה משחשבה.

המצב של ה-iPad וה-Mac רע עוד יותר: מכירות הטאבלט של אפל ירדו ל-16.12 מיליון יחידות – צניחה של 25% במספר המכשירים ושל 21% בהכנסות מהם, ומכירות ה-Mac ירדו ל-5.31 מיליון יחידות – קיטון של 4% מבחינת הכמות ושל 3% מבחינת התקבול.

ככלל, ההוצאות הרבעוניות עלו בצורה בולטת יותר מאשר ההכנסות, מה שפגע ברווחיות. הן גדלו ב-2.68% ל-51.7 מיליארד דולר לעומת עלייה של 1.71% בהכנסות, ל-75.87 מיליארד. הרווח הנקי עלה ב-1.87% ל-18.36 מיליארד דולר.

עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של אפל עלו ב-1.32% ל-45.45 מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-2.29% ל-30.42 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 40.1%.

ההוצאות התפעוליות גדלו במידה ניכרת – 13.78% – ל-6.25 מיליארד דולר והרווח התפעולי פחת ב-0.31% ועמד על 24.17 מיליארד.

תחזית קודרת

התחזית של אפל לרבעון השני של שנתה הכספית קודרת: החברה מעריכה כי ההכנסות שלה בתקופה זו ירדו ל-50 עד 53 מיליארד דולר – ההכנסות הרבעוניות הנמוכות ביותר שתרשום אפל מזה 15 שנים.

טים קוק, מנכ"ל אפל, העדיף להסתכל על חציה המלא של הכוס ואמר כי "הצוות שלנו הציג את ההכנסות הרבעוניות הגבוהות ביותר בהיסטוריה של החברה, בין היתר בזכות שיא רבעוני במכירות הטלפונים, השעונים והטלוויזיות של אפל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים