מיקרוסופט פותחת את ערכת הכלים ללמידה עמוקה ב-GitHub

CNTK היא תוכנת קוד פתוח שמשמשת ללמידה עמוקה, המתארת רשתות עצביות כסדרה של צעדים ממוחשבים באמצעות גרף מכוון ● לדברי החברה, היא יכולה להיות יעילה למגוון רחב של משתמשים, למשל מי שצריכים לעבד Big Data בזמן אמת

מיקרוסופט. צילום: BigStock

השבוע עשתה מיקרוסופט (Microsoft) צעד נוסף במסע שיתוף הקוד הפתוח שלה. החברה שחררה ב-GitHub את ערכת הכלים שבה היא נוהגת לעשות שימוש באופן פנימי לצורך למידה-עמוקה.

CNTK (ר"ת Computational Network Toolkit) – מעין ערכת כלים ממחושבת, היא תוכנת קוד פתוח שמשמשת ללמידה עמוקה, המתארת רשתות עצביות כסדרה של צעדים ממוחשבים באמצעות גרף מכוון. התוכנה הוכחה כיעילה באופן משמעותי יותר מאשר כלי TensorFlow של גוגל (Google) וכלים מתחרים אחרים, כך טוענת הענקית מרדמונד.

מיקרוסופט השתמשה ב-CNTK באופן פנימי בכדי לעזור בזיהוי דיבור מתקדם במוצרים כמו Cortana, אבל החברה אומרת שהתוכנה יכולה להיות יעילה גם בעבור מגוון רחב של משתמשים אחרים, לא רק לחברות המתמקדות בלמידה עמוקה, אלא גם למי שצריכים לעבד כמויות גדולות של נתונים בזמן אמת.

התוכנה הייתה זמינה כבר כמעט כשנה לשימושם של חוקרים אקדמיים, תחת רישיון מותאם אישית ויותר מוגבל, דרך אתר CodePlex של מיקרוסופט. כעת היא מוצעת להורדה ב-GitHub לבעלי רישיון MIT. בנובמבר האחרון עשתה מיקרוסופט צעד דומה גם עם ערכת הכלים DMTK שלה, מה שסיפק כנראה השראה לחברות אחרות, כיון שבאותו חודש עשתה גם גוגל מהלך באותו סגנון כששחררה את מערכת TensorFlow ללמידת-מכונה שלה תחת רישיון Apache 2.0.

"השילוב של CNTK עם Azure GPU Lab מאפשר לנו לבנות ולהכשיר רשתות עצביות עמוקות, שמשמשות לזיהוי הדיבור של Cortana, במהירות עד פי 10 גבוהה יותר מאשר במערכת הלמידה העמוקה הקודמת שלנו", הסביר קסודונג הואנג, המדען הראשי של מיקרוסופט לדיבור, בפוסט שפורסם בבלוג החברה בדצמבר. "ראינו ממקור ראשון את סוג הביצועים ש-CNTK יכולה לספק, ואנחנו חושבים שהדבר יכול להשפיע השפעה אפילו גדולה יותר בתוך הליך למידת המכונה הנרחב יותר ובקהילת A.I".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים