פריז: פצוע ועצורים במהומות של נהגי מוניות נגד אובר

הנהגים מחו על התחרות מולם מצד שירות הנסיעות הפרטיות של החברה וחסמו כבישים בעיר ● ראש ממשלת צרפת נפגש עם נציגים שלהם במטרה להרגיע את הרוחות

נהגי המוניות הרימו את פריז. אילוסטרציה: BigStock

שירות הנסיעות הפרטיות של אובר (Uber), שמתחרה בנהגי המוניות, עלה השבוע על הפרק בישראל, אלא שהנושא מכה גלים במדינות שונות בעולם. בצרפת, למשל, שבתו אתמול (ג') נהגי המוניות, ועימם עובדים במגזרים נוספים, ואף פתחו במהומות בפריז.

במהלך האירועים ירתה המשטרה גז מדמיע על נהגי המוניות, שהפגינו וחסמו דרכים ראשיות בעיר. לפי הדיווחים, נהג מונית אחד נפצע במהומות שאירעו בשדה התעופה אורלי, כשניסה לחסום כניסה של אוטובוס.

מאות נהגי מוניות צרפתים, שלוו בעמיתים מבלגיה וספרד, חסמו צמתים מרכזיים של דרכים המובילות לחלק המערבי של פריז, וגרמו לשיבושים קשים בכל האזור. עשרות נהגים ניסו לצעוד מצומת פורט מאיו לכיוון נתיב בכביש העוקף, אבל המשטרה הדפה אותם באמצעות גז מדמיע. כ-20 מפגינים נעצרו.

ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, נפגש עם כמה מנהגי המוניות בניסיון להרגיע את הרוחות.

נהגי המוניות הוותיקים מפגינים נגד מה שהם מתייחסים אליו כתחרות לא הוגנת מצד אובר, שאף מתמודדת מול שרשרת של תביעות משפטיות בצרפת. לדברי נשיא איגוד נהגי המוניות במרסיי, שגם בה התחוללו שיבושי תנועה בשל הפגנה, האשים את נהגי אובר בכך שהם פוגעים בעסקים של "אנשי מקצוע, שמשלמים מסים".

אובר, מצדה, הזהירה את הלקוחות מאירועי אלימות הקשורים להפגנות ושלחה מסר לפיו "המטרה האמיתית של המפגינים היא להפעיל לחץ על הממשלה… להגביל את התחרות". לדבריה, הדבר יגרום לעליית מחירים, יוציא נהגים ממעגל העבודה, ויחזיר את הלקוחות "לעידן שלפני האפליקציות והסמארטפונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים