אמזון: ההכנסות השנתיות עלו ב-20%; עברה לרווח נקי
החברה סיימה את השנה עם הכנסות של 107 מיליארד דולר ורווח נקי של 596 מיליון ● ברבעון האחרון, ההכנסות עלו ב-22% והרווח הנקי קפץ ביותר מפי שניים
אמזון (Amazon) סגרה את 2015 ואת הרבעון האחרון שלה עם תוצאות טובות: בשנה כולה היא הציגה עלייה בולטת בהכנסות ומעבר לרווח הנקי וברבעון היא רשמה עליות בשני הסעיפים.
החברה סיימה את 2015 עם עלייה של 17.97% בהוצאות, ל-104.77 מיליארד דולר, אך עם עלייה בולטת יותר בהכנסות – של 20.25% ל-107.01 מיליארד. הנתונים הללו הביאו לשיפור ברווחיות: הרווח התפעולי קפץ פי 12.5 ל-2.23 מיליארד דולר והחברה עברה מהפסד נקי של 241 מיליון דולר ב-2014 לרווח של 596 מיליון ב-2015.
במהלך הרבעון רשמה אמזון מגמות דומות למדי: ההוצאות שלה גדלו ב-20.53% ל-34.64 מיליארד דולר ואילו ההכנסות עלו ב-21.89% ל-35.75 מיליארד. מתוכן, מכירות המוצרים רשמו עלייה של 15.22% ל-26.62 מיליארד דולר ומכירות השירותים זינקו ב-46.48% ל-9.13 מיליארד.
הרווח הנקי הרבעוני של החברה גדל ביותר מפי שניים – ב-125.23% – ל-482 מיליון דולר. הרווח הנקי למנייה קפץ בשיעור דומה – 122.22% – ועמד על דולר עגול.
התוצאות אף מראות שההוצאות הגולמיות גדלו ב-19.89% ל-28.89 מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-31.09% ל-6.86 מיליארד והרווח הגולמי השולי הגיע ל-19.19%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-23.91% ל-5.75 מיליארד דולר והרווח זינק ב-87.48% ועמד על 1.11 מיליארד.
ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "לפני 20 שנים הובלתי בעצמי את החבילות לדואר כדי לשלוח אותן ללקוחות וחלמתי על רכישת מלגזה. כיום יש לנו הכנסות שנתיות של יותר מ-100 מיליארד דולר ואנחנו משרתים 300 מיליון לקוחות".
תגובות
(0)