פייסבוק סוגרת את שירות Parse

השירות ייסגר בעוד שנה, מה שמותיר למפתחים מספיק זמן להעביר את המוצרים שלהם לפלטפורמות אחרות ● ועדיין, מדובר במטרד לא קטן בעבור מי שעומדים מאחורי 600 אלף האפליקציות שבנויות על הפלטפורמה

אפשר להתחיל להיפרד. Parse

הנה הפתעה: פייסבוק (Facebook) הודיעה כי היא סוגרת את פלטפורמת המפתחים שלה, Parse. השירות, שאותו רכשה החברה בשנת 2013, לפי דיווחים בלא פחות מ-85 מיליון דולר, התמקד בתחילת הדרך בעיקר במפתחי ניידים והפך בהמשכה לאחד משירותי המפתח של ענקית הרשת החברתית.

שירות Parse Developer Platform יישאר פעיל בשנה הקרובה, עד ה-28 בינואר 2017, ולכן למפתחים יש מספיק זמן להעביר את המוצרים שלהם אל פלטפורמות אחרות, ועדיין מדובר ללא ספק במטרד לא קטן בעבור מי שעומדים מאחורי 600 אלף האפליקציות אשר בנויות על הפלטפורמה.

אילוץ מפתחים לבצע שינויים, במיוחד כאלו דרמטיים כמו הנוכחי, יכול בהחלט לטלטל את האמון שאלו רוכשים לחברה. בעתיד, כאשר פייסבוק תשוב ותפתח הזדמנויות יצירתיות, כמו הצ'ט-בוט SDK שהתגלה לאחרונה, עלולים המפתחים להיות מודאגים מהשקעת זמן ומשאבים בפלטפורמות של חברה שניסיון העבר איתה הוכיח כי אינה מפגינה המשכיות ותמיכה בשותפיה.

Parse והמנכ"ל שלה ואחד המייסדים שלה, איליה סוקהאר, הוצגו בהבלטה בכנס המפתחים של פייסבוק. אלא שסוקהאר עזב את פייסבוק בשנה שעברה וכמו כן חלף גם לא מעט זמן מאז הפעם אחרונה ששמענו על השירות עצמו. סרטון הווידיאו שהציג את Parse לציבור המפתחים היה דווקא מרשים.

"אנחנו מבינים שזה לא יהיה מעבר קל ואנו עובדים קשה בכדי להפוך את התהליך לפשוט ככל האפשר", כתב אחד המייסדים הנוספים של Parse, קווין לאקר, בהודעה שהתפרסמה אתמול (א'). "אנו מחויבים לשמירה על שירות ה-backend בתקופה שעד לסגירה וכן מספקים מספר כלים שיעזרו להעביר יישומים לשירותים אחרים", הוסיף לאקר והבטיח.

לדברי החברה ממאנלו פארק, היא תציע מספר כלים להעברת מסדי נתונים ואף תהפוך למקור-פתוח את השרת של Parse, כך שמפתחים יוכלו להפעיל את את מרבית ה-Parse API משרתי ה-Node.js שלהם (או להתארח בפלטפורמה כמו Heroku). הרעיון המרכזי העומד מאחורי השימוש בשירות כמו Parse היה למעשה לספק שירות שבאמצעותו יכולים מפתחים להימנע מהתמודדות עם שרתים, כך שנותר לראות כמה מהמשתמשים הנוכחיים של השירות יעשו בכלל את השינוי.

ההחלטה של פייסבוק לסגור את Parse באה בהחלט בהפתעה – לפחות בעבור המפתחים שהורגלו להסתמך על השירות בשנים האחרונות. אבל הסיבות לשינוי נעוצות, כנראה, בעובדה שהנוף הכללי השתנה מאז שנת 2013. אמזון (Amazon), גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft), וכן חברות סטארט-אפ רבות אחרות, מציעות כולן כיום כלים דומים מאוד למפתחים. לא ברור כמה כוח משיכה היה עדיין דווקא לשירות של פייסבוק במהלך השנה האחרונה, אבל ככל הנראה לאחר בחינת המצב החליטו במנלו פארק שהחזקת השירות פשוט לא שווה את המאמץ יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים