Lightapp: הסטארט-אפ שחוסך בניהול האנרגיה בייצור

הכירו חברה המציעה פלטפורמה חדשה שעוזרת בתהליך של ניהול האנרגיה בייצור, וכך להגיע לחיסכון של עד עשרות אחוזים ● יש מי שיביא את הקץ לבזבוזים

Lightapp

חברות גדולות בתחום הייצור פועלות בתחום צר מאוד של רווחיות, וכל ייעול בתהליך הפעילות העסקי שלהם יכול להפוך חברה כושלת לחברה שמצליחה לשרוד, ואף לאחת המייצרת רווחים ובולטות שוק.

Lightappהישראלית, שהוקמה לפני ארבע שנים, מציעה פלטפורמה חדשה שעוזרת בתהליך של ניהול האנרגיה בייצור, וכך להגיע לחיסכון של עד עשרות אחוזים ולהפוך, לטענתם, ל"משנה משחק" ברמה העסקית.

בשיחה עם מנכ"ל החברה, אלחי פרקש, הוא מספר כי "אנחנו חברת תוכנה מודל SAAS חודשי. ההטמעה נעשית על ידי מפעל או שותפים. יש לנו כ-50 לקוחות בישראל. עלות השימוש תלויה במשאבים ונעה בין 2,000-5,000 דולר, כאשר לקוח ממוצע משלם 25,000-30,000. אנחנו פועלים ללא גיוס ומשקיעים את ההכנסות לפעילות בארצות הברית. בחברה עובדים כ-15 אנשים".

אלחי פרקש, מנכ"ל Lightapp. צילום: יח"צ

אלחי פרקש, מנכ"ל Lightapp. צילום: יח"צ

בכל הנוגע לפעילות, אומר פרקש כי "תהליך הייצור במפעלים מורכב ממגוון תחומים. המשותף אצל כולם הוא הצורך לניהול האנרגיה, שמשפיע באופן משמעותי על העלויות של התהליך. אנחנו מחפשים קשרים בין פעילות עם השלכות כספיות, כאשר אנחנו מזהים את תהליך א' – בזבוז, ומחברים אותו תהליך ב' – ייעול".

חסכון משמעותי שמגיע למיליונים בעלויות האנרגיה

פרקש מסביר כי "אנחנו נכנסים למפעל, ובתהליך ראשוני עם סנסורים יקרים מודדים את מבנה המערכת ויוצרים מודל שמאפשר זיהוי ואיתור של גורם הבזבוז, מה שעולה מיליונים לאותו מפעל".

"לאחר שהצלחנו לעשות בדיקת ישימות עם החיישנים היקרים לצד חיישנים זולים, אנחנו מציעים את המערכת שלנו במתכונת SASS של תשלום חודשי למפעלים על פי הצורך, שמאפשר להם חסכון משמעותי שמגיע למיליונים בעלויות האנרגיה", אומר פרקש. "באמצעות המערכת אנחנו מסוגלים לדייק בכמויות שמוביל לחסכון של 27%.

פרקש אומר כי "בפלטפורמה שלנו יש שלושה שלבים: איסוף נתונים מרצפת היצור, מידול המערכת הקיימת עם חיישנים לא יקרים, ושלב אחרון בו המפעל מקבל את הכלים – דשבורד שמאפשר להם לנהל את התהליך, לקבל התראות לבריחות אנרגיה, וכלים לייעל את היצור גם מבחינת זמני ייצור".

על המחקר אותו החברה מובילה עם MIT, אוניברסיטת ברקלי ואוניברסיטת שיקגו, מספר פרקש כי "זכינו במענק של חמישה מיליון דולר להטמיע את הפלטפורמה שלנו ב-100 מפעלים בארצות הברית. הפעילות תתחיל בפברואר ואנחנו מקווים שדרך פעילות זו נתחיל בפעילות משמעותית בארצות הברית".

נקודת מבט

Lightapp נכנסו לעולם הייצור האפור והצליחו בזכות מהפכת האינטרנט של הדברים לחולל מהפכה של ייעול אנרגטי. פעילות זו קריטית לקיום כלכלי וגם מאפשרת להאיץ תהליכי ייצור. העולם נע מזה שנים לחיסכון אנרגטי, הן מבחינת עלויות והן מבחינה של שמירה על איכות הסביבה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אדמונד נסימי

    מעוניין לבדיקת התקנת מערכת אצלנו. תודה

אירועים קרובים