גוגל עקפה בשווי השוק שלה את אפל

שווי השוק של אפל עומד על 538 מיליארד דולר ● כאשר ייפתח המסחר היום (ג'), שווייה של אלפבית יעמוד על 560 מיליארד דולר

אפל וגוגל - סימביוזה

אלפבית, החברה האם של גוגל (Google), צפויה לעקוף את אפל (Apple) כחברה בעל שווי השוק הגדול בעולם.

בעקבות תוצאותיה הכספיות של ענקית החיפוש, עלה כי שווי השוק שלה עומד על 518 מיליארד דולר. בשל הכנסותיה התפעוליות מעסקי הליבה שלה, שצמחו בשנה החולפת ב-23% – המניה צמחה בשעות שלאחר המסחר ב-8%. שווי השוק של אפל, עומד, לעומת זאת, על 538 מיליארד דולר. כאשר ייפתח המסחר היום (ג'), שווייה של אלפבית יעמוד על 560 מיליארד דולר. גוגל חצתה את רף חצי טריליון הדולרים בשווי השוק שלה באוקטובר האחרון.

וול סטריט חוששת זה שנים, עד כמה עסקי הליבה של גוגל מנוצלים על ידי מייסדיה האמביציוזיים, לארי פייג' וסרגיי ברין, על מנת לממן את הפרויקטים הגרנדיוזיים שלהם, ביניהם רובוטים, מכוניות ללא נהג, וספינות חלל. גוגל מכנה פרויקטי ענק אלה moonshot, והמשקיעים מקבלים כעת יכולת לראות מה מידת ההשקעה של החברה בהם. כלל ההכנסות והרווחים בשנת 2015 עמדו על עשרות מיליארדי דולרים. מה שמכונה על ידי גוגל "השקעות אחרות", משמע אותם פרויקטי ענק, הביאו להפסדים של 3.5 מיליארד דולר ולהכנסות של 448 מיליון דולר. ב-2014 הסכומים עמדו על הפסד של 1.9 מיליארד דולר והכנסות של 329 מיליון דולר.

הייתה זו הפעם הראשונה שאלפבית סיפקה נתונים מספריים ספציפיים אודות עסקי הליבה שלה, ביניהם מנוע החיפוש של גוגל, יוטיוב (YouTube), אנדרואיד (Android) וחנות האפליקציות Google Play, אל מול עסקי שאר החברות שבקבוצה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים