ג'יאן פאולו באסי, סולידוורקס: "חדשנות היא יצירתיות יחד עם ביצוע"

"החדשנות היא העיקרון החשוב ביותר עבורנו", אמר באסי, מנכ"ל החברה ● הוא דיבר ביום הראשון של כנס Solidworks world 2016, שנערך בימים אלה בדאלאס, טקסס

ג'יאן פאולו באסי, מנכ"ל סולידוורקס

"העקרון החשוב לנו ביותר בסולידוורקס (Solidworks) הוא החדשנות", אמר ג'יאן פאולו באסי, מנכ"ל החברה. "מבחינתנו, חדשנות היא יצירתיות יחד עם ביצוע". כהוכחה לדבריו, הוא היפנה למוטו של החברה: Make great design happen. "שלוש המילים הראשונות מתייחסות ליצירתיות, בעוד שהמילה Happen מתייחסת לנושא הביצוע", אמר.

באסי דיבר ביום הראשון של כנס Solidworks world 2016, שנערך בימים אלה בדאלאס, טקסס. במשך היום ניסו אנשי החברה והחברה האם שלה, דאסו סיסטמס (Dassault Systems), להדגים זאת.

סולידוורקס הוקמה ב-1993 על ידי ג'ון הירשטיק, בוגר MIT, ונרכשה ארבע שנים לאחר מכן על ידי דאסו סיסטמס תמורת 310 מיליון דולר, בעסקת מניות. החברה מייצרת פתרונות עיצוב והנדסה. באסי פירט בנאומו, שהגיע אחרי דבריו של ברנרד שארלס, הנשיא והמנכ"ל של דאסו סיסטמס, על המוצרים החדשים.

הראשון במוצרים שהוא הרחיב עליהם היה Solidworks Visualize – חבילה של תוכנות רינדור, שהייעוד שלה הוא לקחת את תוצרי העיצוב של ה-3D CAD ולהפוך אותם למוכנים להדפסה או לשליחה ברשת תוך דקות.

אחר כך הוא ציין את שיתוף הפעולה של החברה עם אלטיום (Altium) בתחום המעגלים המודפסים (PCB), הבסיס שאיתו יוצרים את רוב מוצרי האינטרנט של הדברים. לואיס פיינסטיין, האחראי על המוצר המדובר (ומוצרים רבים אחרים) מטעם סולידוורקס, ואראם מירקאזמי, מנכ"ל אלטיום, אמרו שהמוצר כולל הן את העיצוב המכאני והן את זה האלקטרוני של המעגל. לדבריהם, "בפעם הראשונה יש חפיפה מוחלטת בין השניים ואין צורך לעבור בכל פעם בין התחומים – הכול נעשה בצורה אוטומטית".

שיתוף פעולה נוסף הוא עם סינדו (Sindoh): בסולידוורקס הכניסו 3D Printing integration, שמאפשר הדפסה מהפתרון של סולידוורקס בקליק אחד ולעקוב אחר התקדמותה מהדסקטופ ומהמובייל.

בנקודה הזו עלה אל הבמה קישורה בלקונטיה, דירקטור בכיר של ניהול מוצר וחוויית משתמש בסולידוורקס, ויחד עם באסי הדגים טכנולוגיות נוספות: הראשונה היא Xdrive – אפליקציה היושבת על פלפטורמת ה-3DExperience של דאסו סיסטמס ומספקת למשתמשים אחסון בענן של העיצובים שלהם, כמו גם שיתוף מאובטח ועבודה במשותף עם מעצבים אחרים על כל סוג של קובץ. בלקונטיה ציין ש-Xdrive יהיה זמין ב-2017. אחר כך הראו השניים יכולת בשם Part Supply – טכנולוגיה שמחפשת ומוצאת עבור המעצב חלקים קיימים ממאגר עצום של חלקים לצורך העיצוב שלו. האפליקציה בודקת את המאגרים של 3D ContentCentral ושל TraceParts, והופכת את חיפוש הרכיבים הקיימים לפשוט ומהיר יותר.

המעניין ביותר – לסוף

יצוין שאת התכונה המעניינת ביותר שמרו באסי ובלקונטיה לסוף: מדובר ב-Xdesign, שמוציאה את העיצוב מחוץ לדסקטופים, שם הוא היה עד כה. השניים הראו איך Xdesign מאפשר לעצב בכל מכשיר, מובייל או דסקטופ, עם פיצ'רים כמו הדרכת עיצוב. כמו כן, הם הדגימו איך שרבוט או שרטוט, בין השאר, מספקים למעצב הצעות ורעיונות לגבי העיצוב שלו. בחלק מהמקרים הם אפילו מורידים מעומס העבודה המוטל עליו, שכן התוכנה יכולה למצוא עבורו רכיבים בהתאם לפרמטרים שמכניסים לתוכה.

בהמשך הסשן עלו על הבמה איב בהאר, מעצב בעל שם עולמי, שהסביר על עתיד העיצוב כמו שהוא רואה אותו, וניל גרסטנפלד מהמרכז של MIT לחלקיקים ואטומים, שנתן הצצה לפעילויות של סולידוורקס בתחום החינוך. הוא הסביר שהחברה משתפת פעולה עם FabLabs, במסגרתו ניתנת לתלמידים מרחבי העולם ובקשת רחבה של גילאים גישה לתוכנות וליכולת לבנות מודלים.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים