פייסבוק יוצרת אומנות מחשב מדליקה עם התמונות שלכם

שימו לב: לכל תמונה שאתם מעלים לחשבון הרשת החברתית מייצרת החברה דף HTML שמשכפל אותה באמצעות ASCII - אפקט מדליק וקל לעשייה ● קדימה לבלות!

אמנותיים בפייסבוק. מארק צוקרברג

הנה משהו מדהים – לאחרונה התגלה כי לכל תמונה שאתם מעלים לחשבון הפייסבוק (Facebook) או האינסטגרם (Instagram) שלכם, מייצרת החברה בשקט דף HTML שמשכפל את התמונה באמצעות ASCII, או מה שניתן לכנות בשם הבהיר יותר – תווי טקסט. מדובר על אפקט ממש מדליק שמאפשר להגדיל את התמונות לקנה מידה עצום. בחור בשם מתיאס ביננס הוא שהבחין בטריק וצייץ עליו בטוויטר (Twitter) שלו לאחרונה.

אז כמו מה זה נראה בעצם? באמצעות אחת מתמונות הפרופיל של מארק צוקרברג ניתן להכיר את האפקט. שימו לב לתמונה המקורית, שעל-ידי הוספת HTML לסוף כתובת האתר שעליו היא שוכנת מתקבלת גרסת ה-ASCII הצבעונית שלה. כפי שביננס ציין, צירוף סיומת txt במקום, יספק לכם את הגרסה השחורה-לבנה של הדברים, היפה לא פחות.

זה יכול להיות מסובך למצוא את כתובות האתרים לתמונות באינסטגרם, מכיוון שאי-אפשר פשוט ללחוץ לחיצה ימנית על התמונות ברוב הדפדפנים; הדבר דורש את פתיחת קוד המקור של הדף וחיפוש ספציפי אחר הסיומת JPG. אותו הדבר תקף גם לגבי פייסבוק – אם כתובת אתר התמונה מסתיימת שלא ב-JPG התהליך קצת פחות פשוט. וולץ' טוען כי ביקש מהחברה ממנלו פארק הסבר להיגיון שנמצא מאחורי ה"תכונה" הנסתרת-אך-המגניבה שהתגלתה. אם או לכשתתקבל תגובה יתברר כנראה שיש איזה הסבר משעמם מאחורי הדברים, אבל למי אכפת – מדובר עדיין על טריק מלהיב שבהחלט אפשר ומומלץ לנסות בבית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים