בקרוב – הסוף לספאם מקבר רחל?

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה להחיל דין רציפות על ההצעה, שמבקשת לשים סוף להודעות ולשיחות המטרידות, ולהמשיך את החקיקה מהיכן שהסתיימה בכנסת הקודמת ● הנושא עובר להכרעת המליאה

הסוף לעצבים? ייתכן שבקרוב נפסיק לקבל את שיחות הספאם המטרידות. אילוסטרציה: BigStock

ייתכן שהסוף לשיחות ולהודעות הטקסט המטרידות מעמותות שונות קרוב: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ג') להחיל דין רציפות על הצעת חוק של ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני), שאוסרת על שיחות והודעות מעין אלה ושהחלה להתקדם בהליכי החקיקה בכנסת הקודמת. המשמעות היא שההצעה תוכל להמשיך בהליכים אלה מהיכן שהם נעצרו לפני פיזור הכנסת הקודמת, אם מליאת הכנסת תקבל החלטה דומה.

בשנים האחרונות מקבלים רבים מאזרחי ישראל מסרונים ושיחות מטרידות מארגונים ועמותות. במקרים רבים מדובר בהודעות מקברי צדיקים, ובפרט מקבר רחל אמנו, שמבקשות מהמקבלים לתרום למקום, לקבלת ברכה מסוימת או לעילוי נשמתו של נפטר.

ח"כ רוזנטל הגיש את ההצעה שמבקשת לשים למסרים האלה קץ יחד עם ח"כ לשעבר עדי קול. כמו כל הצעת חוק פרטית, היא הייתה צריכה לעבור קריאה טרומית – וכך היה. ההצעה גם אושרה בוועדה לקריאה ראשונה.

במקור, ההצעה כללה שיחות והודעות מפוליטיקאים, אולם לאחר דין ודברים בין ח"כ רוזנטל לשר גלעד ארדן, שכיהן אז כשר התקשורת, הוחלט להוריד את הפוליטיקאים מרשימת האיסורים.

בדיון שנערך היום בוועדת הכלכלה אמר ח"כ רוזנטל כי "הפרסומות מעמותות ומוסדות הפכו להטרדה איומה ונוראה, והצעת החוק באה לטפל בזה".

יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, התייחס לשיחות המטרידות וסיפר כי בביתו הפסיקו לענות לשיחות טלפון, מאחר שלדבריו "95% מהן אלה אותם טלפונים שהצעת החוק נועדה לטפל בהם".

כעת תונח ההצעה על שולחן המליאה ויינתן לממשלה ולסיעות השונות בכנסת זמן של שבועיים לבחון אם ברצונן להתנגד לה. במקרה שלא יהיו התנגדויות להצעה, תהיה המליאה רשאית, בתום השבועיים, להצביע ולהחליט האם להחיל דין רציפות על ההצעה או לא. אם היא תצביע בעד החלת דין הרציפות על ההצעה, המשמעות היא כי ההצעה התקבלה בקריאה ראשונה ותוחזר לוועדה להכנתה לקריאות השנייה והשלישית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים