שיפוץ בפיד הפייסבוק יציב בראש את מה שאתם הכי רוצים לראות

אחרי עדכון נוסף, מתחשבת הרשת החברתית ביותר פרמטרים מלבד לייקים ותגובות בכדי להחליט ולפענח מה עושה לכם את זה ● בעבור דפים עסקיים - הבשורה החדשה קצת פחות טובה

קופץ בהפתעה. פייסבוק

פייסבוק (Facebook) יודעת עלינו הכל, החל בהיכרות עם החברים ובני המשפחה שלנו, המשך במה שאנחנו מחבבים והיכן ביקרנו פיזית לאחרונה. היא אפילו מכירה את הפוסטים שכבר ניסחנו וכתבנו, אבל בסוף לא פרסמנו.

ערבול של כל המידע הזה בשילוב עוצמת לחצן ה-Like האלמותי, אשר מאותת לפייסבוק על פוסט שצריך להיות משותף באופן נרחב יותר, אמור לגרום לרשת לדעת בדיוק מה צריך להיות מוצג בפיד שלכם בכל שעה משעות היום. אבל מסתבר שהיא לא באמת הצליחה בכך. למעשה, לרוב מה שהפיד שלנו הציג לנו אפילו לא היה קרוב למאוויינו האמיתיים. ההחלטות של אלגוריתם ה-Facebook News Feed יכלו ללא ספק לקומם לפעמים, למשל כשבמקום להראות את כל הפוסטים של החברים הטובים, תוכן שאתם כמובן מעוניינים שיופיע בראש הפיד, היה הפיד מציג לכם דווקא תמונה שמישהו שאתם בקושי מכירים עשה לה Like.

פייסבוק יודעת שפיד החדשות שלה היה רחוק משלמות עד כה, ולכן הדברים עומדים להשתנות. הפיד עבר לאחרונה מספר ליטושים, ולהבא יילקחו בחשבון אלמנטים אחרים מלבד לייקים, תגובות ושיתופים לצורך בחירת סדר הופעת הפרסומים. מעכשיו, על-מנת לקבוע מה תראו ראשון כשתפתחו את הפייסבוק בכל זמן שהוא, תשתמש הרשת החברתית הפופולרית במידע על הפרסומים שאתם בדרך כלל עושים להם לייק, מגיבים עליהם ומשתפים אותם, או אפילו רק נכנסים אליהם, ותשלב אותם עם אלו שהיא סבורה שיש סיכוי שתרצו לצפות בהם בראש הפיד שלכם.

מעוניינת להקשיב למשוב הגולשים

השינויים מתבססים בין היתר על תוצאות מה-Feed Quality Panel של פייסבוק, שהיא למעשה קבוצת מדגם של יותר מ-1,000 משתמשי הרשת החברתית שמדווחים לה מה בדיוק הם רוצים לראות ומדרגים את ההתנסות שלהם בה על בסיס יומי. יתכן שגם אתם ראיתם חלק משאלות הסקר הללו בחלקו העליון של הפיד שלכם. אם ראיתם וסתם דילגתם, חבל – פייסבוק, מסתבר, מעוניינת להקשיב למשוב שהגולשים מספקים לה.

"נדרג גבוה יותר בפיד פרסומים שלדעתנו יניעו אנשים לפעולה וכאלו שהגולשים עשויים להיות מעוניינים לראות בסמוך לחלקו העליון של אוסף החדשות שלהם", כתבו מהנדסי התוכנה של פייסבוק, צ'אנג זאנג וסי צ'ן, בפוסט שעלה לבלוג החברה השבוע (ב').

ההשפעה עליכם שם בבית צפויה להיות חיובית – כמו שהשינויים הקודמים שנערכו באוסף החדשות חיסלו מני פוסטי-זבל, מתיחות וסוגים אחרים של הודעות מעצבנות, כך גם השיפוץ האחרון אמור להביא לכך שהבילוי בפיד שלכם יהפוך לחוויה מהנה יותר.

החיסרון היחיד של השינויים הללו יהיה כנראה בעל השפעה על דפים עסקיים דווקא, וזאת מכיון שפייסבוק עשויה להתחיל להכיר בכך שהעובדה שהענקתם לפוסט של עסק מסוים Like לא מעידה בהכרח על כך שאתם רוצים שפרסומיו של העסק יופיעו בראש הפיד שלכם. עדכונים עסקיים שכאלה יכולים להידחף אל תחתית הפיד שלכם, מה שיספק למשתמשים פחות סיכוי לראות אותם או ללחוץ עליהם. פייסבוק מייעצת לבעלי דפים עסקיים "להימנע מלעודד אנשים לנקוט בפעולה", כי הדבר עלול לשבש את אלגוריתם עדכוני החדשות ולגרום לו לקבל "טיפ שלילי", שעלול בסופו של דבר להטות את הכף לכיוון הלא רצוי כאשר הפיד מאזן את עצמו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים