קרן פרובידנס רכשה את השליטה בסקייבוקס ב-96 מיליון דולר

החברה הישראלית גייסה עד כה 138 מיליון דולר ● גורמים בשוק העריכו כי האקזיט משקף מכפיל נמוך, של 1.5-2, משמע - חברת הסייבר נמכרה לפי שווי של כ-207-276 מיליון דולר

גידי כהן, מנכ"ל סקייבוקס. צילום: יח"צ

סקייבוקס (Skybox Security) הישראלית עשתה אקזיט: קרן ההון האמריקנית פרובידנס (Providence Equity) רכשה את הבעלות עליה תמורת 96 מיליון דולר.

סקייבוקס גייסה עד כה 138 מיליון דולר. בחברה סירבו למסור נתונים על גובה אחוזי השליטה, אולם גורמים בשוק העריכו כי האקזיט משקף מכפיל נמוך, של 1.5-2, משמע – חברת הסייבר נמכרה לפי שווי של כ-207-276 מיליון דולר.

יצוין כי סקייבוקס מפתחת פתרונות אנליטיים לניתוח אירועי אבטחת מידע. החברה, נמסר, "תנצל את הגיוס לחיזוק פעילותה בשווקים, האצת חדשנות טכנולוגית וגיוס כוח אדם למטה החברה בעמק הסיליקון בארצות הברית, ולמרכז הפיתוח שלה הממוקם בהרצליה".

הגיוס של 96 מיליון דולר נעשה באמצעות PSG (ר"ת Providence Strategic Growth) חטיבת ההשקעות בחברות צומחות של קרן ההשקעות הגלובלית הפרטית פרובידנס, המנהלת נכסים בהיקף 45 מיליארד דולר. קרן פרובידנס הוקמה לפני 27 שנים. יש לה הצלחות רשומות על השקעות בחברות מדיה וטלקום, והצלחות חלקיות על השקעות בחברות אבטחת מידע. כך, לפני כמה שנים, הקרן הפסידה 800 מיליון דולר על השקעה כושלת שביצעה ב-Altegrity.

תמונה ברורה אודות ההתקפות על הארגון

סקייבוקס מפתחת פתרונות אנליטיים, המספקים תובנות רלוונטיות מתוך נתוני סייבר ואבטחת מידע ותמונה ברורה אודות ההתקפות על הארגון והדרכים שמערכות ה-IT חשופות לאיומים. החברה הוקמה ב-2002, יש לה 500 לקוחות ארגוניים – 108 מהם הפכו ללקוחותיה ב-2015 – ו-120 עובדים. בין מייסדיה נמנה גידי כהן, המשמש כמנכ"ל החברה. כהן אמר כי "חברות משקיעות מיליארדי דולרים בשנה בפתרונות ובשירותי אבטחת מידע וסייבר, אך הזמן הנדרש כדי להתמודד בהצלחה עם מתקפת סייבר, רק גדל יותר ויותר. מצב זה נובע מכך שרשתות המידע הארגוניות הופכות ליותר ויותר מורכבות. קיים קושי של מומחי אבטחת המידע בארגון לזהות את סיכוני אבטחת המידע, לתעדף ולדעת להקצות את המשאבים המתאימים להתמודדות עימם. בנוסף, מנהלי אבטחת המידע בארגון מחפשים כלים ודרכים בהם יוכלו להמחיש להנהלה את החשיבות וההשפעה הצפויה על הארגון בהתמודדות עם מתקפות סייבר. פתרונות סקייבוקס נועדו לפתור, בין היתר – אתגרים אלה".

בין לקוחות סקייבוקס נמנות חברות ענק וגופי ממשל במדינות רבות, וממגזרי תעשייה שונים: פיננסים ובנקאות, ממשלה וציבור, אנרגיה, בריאות, טכנולוגיה, טלקום, ייצור, קמעונאות ועוד. כך, שישה מעשרת הבנקים הגלובליים המובילים בעולם, 10 חברות תקשורת גלובליות, חמש יצרניות מוצרי הצריכה הגדולות ביותר בעולם ועשרה מספקי האנרגיה הגדולים ביותר בעולם – הם לקוחות סקייבוקס.

יצירת תובנות לדרכי פעולה מהירות

פתרון הדגל של החברה, Skybox Security Suite, מתממשק ליותר מ-90 מוצרי תקשורת ואבטחת מידע ארגוניים נפוצים בשימוש, ומנתח באופן מקיף את כל המידע המגיע מפתרונות אלו – במטרה לייצר מודיעין איכותי ותובנות רלוונטיות סביב סיכוני אבטחת מידע ברשתות הארגוניות. בדרך זו המוצר מספק למנהלי אבטחת המידע וה-IT בארגונים תמונת מצב מקיפה וגדולה יותר על אזורי התקיפה ונקודות הכשל בארגון – תוך יצירת תובנות לדרכי הפעולה המהירות והיכן לכוון את משאבי אבטחת המידע, על מנת להתמודד עם האיום.

מהחברה נמסר כי בארבע השנים האחרונות היא הגדילה את קצב גיוס הלקוחות הארגוניים החדשים שלה בשיעור של 220% ואת ההכנסות מלקוחות בהיקף של 221%. בשנת 2015 הציגה החברה גידול של 55% במכירות בהשוואה ל-2014.

לדברי תומאס רירדון, מנהל בכיר ב-Providence Strategic Growth, "סקייבוקס ניצבת בקצה העליון של החברות בתחום הסייבר בעולם. מדובר בתחום שנחשב כיום לאחד התחומים הכי צומחים, לאור הגידול במספר התקפות הסייבר שחוו מספר רב של ארגונים בעולם".

על פי IDC, היקף השוק של פתרונות ניהול אבטחת מידע וסייבר יגיע בשנת 2018 להיקף של 6.5 מיליארד דולר – והוא ימשיך לגדול בשיעור שנתי העולה על 10%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים