מתגעגעים ל-Windows 95? מפגש האיחוד כבר כאן

מתכנת סקוטי בן 19 לקח את קוד ה-++C באמצעותו נכתבה מערכת ההפעלה והפך אותו לקוד JavaScript שניתן להרצה בכל דפדפן מודרני ● הפלאשבק קיים, החוויה איטית להחריד ובאופן כללי - לא מדובר בכלי שימושי של ממש - תבלו!

פגישת מחזור. Windows 95

מתגעגעים ל-Windows 95? אם כן, תוכלו להריץ עכשיו את מערכת ההפעלה הוותיקה, שהושקה כבר לפני יותר מ-20 שנה, ישירות בדפדפן שלכם.

הגרסה הזו של Windows 95 נוצרה בידי מתכנת סקוטי צעיר בן 19 בשם אנדריאה פולדס שלקח את קוד ה-++C באמצעותו נכתבה מערכת ההפעלה והפך אותו לקוד JavaScript שניתן להרצה בכל דפדפן מודרני. כדי לעשות זאת הוא הריץ עותק של Windows 95 בתוך DOSBox והמיר את הקוד שנוצר באמצעות תוכנית ששמה Emscripten.

את הקוד שנותר, כאמור, תוכלו להריץ ישירות מהדפדפן, אבל אל תצפו לפעולה חלקה כי בכל זאת הרי לא מדובר במערכת הפעלה שרצה באופן טבעי. רוב היישומים גורמים מיד להתרסקות הדפדפן עם הרצתם, לדוגמה הדפדפן המובנה Internet Explorer בגרסה 3.0 שעזר למיקרוסופט (Microsoft) להשתלט על שוק הדפדפנים.

בנוסף, המערכת עובדת לאט, שלא לומר לאט מאוד. לפי בדיקות שבוצעו על ידי אתרים שונים לוקח יותר מ-10 דקות עד שנשמע הצליל המוכר שמבשר על כך שהיא מוכנה לעבודה. מכיוון שכך, ליותר מטעימה נוסטלגית עבור אלו שזוכרים את Windows 95, ואולי משחק סוליטר פה ושם, לא מדובר בכלי שימושי של ממש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים