מארק צוקרברג מתייצב במקום הרביעי ברשימת עשירי העולם

השינוי במיקום ברשימה הנוצצת חל השבוע, כשצוקרברג חלף על פני מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, וזאת פחות משבוע לאחר שתפס את המקום השישי של יו"ר אורקל, לארי אליסון

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק

לא חייבים להיות במקום הראשון, גם המקום הרביעי מביא הרבה יוקרה. תשאלו את מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד הרשת החברתית הדומיננטית, פייסבוק (Facebook), שטיפס בדירוג 400 עשירי העולם של בלומברג (Bloomberg) ונכנס לראשונה לחמישייה הפותחת, כשהוא מנפנף לשלום לג'ף בזוס שנותר מאחור.

השינוי במיקום ברשימה הנוצצת חל השבוע, כשצוקרברג, בן ה-31 בלבד, עבר שני ענקי-טק לצורך התמקמות בדירוג החדש והגבוה ביותר שלו עד היום. ביום ג' האחרון חלף צוקרברג על פני מנכ"ל אמזון (Amazon), בזוס, כשהפך לאדם הרביעי בעושרו בעולם, וזאת פחות משבוע לאחר שתפס את המקום השישי של יו"ר אורקל (Oracle), לארי אליסון.

אם להביט לרגע לעבר מי שנשאר מתבוסס באבק שהעלה צוקרברג בשעטתו למעלה – השבוע של בזוס היה קצת פחות מלהיב. ביום חמישי, ה-28 בינואר, איבד בזוס יותר משישה מיליארד דולר במסחר שלאחר הסגירה, כשמניות אמזון ירדו לאחר שהחברה לא עמדה בציפיות האנליסטים בדו"ח הרווח לרבעון הרביעי. מניית אמזון המשיכה לרדת, והתדרדרה עוד ב-13% מאז ה-28 בינואר. עד ה-1 בפברואר החזיק בזוס במקומו כעשיר החמישי בעולם, אבל ביום שלישי, שווי הונו של בזוס נעצר על 49.1 מיליארד דולר, כשמניית אמזון נפלה ב-4%, וזה הספיק כדי לאפשר לצוקרברג את ההזדמנות לעקוף באלגנטיות את היריב מאמזון. לשם השוואה, בזוס הופיע לראשונה ברשימת 400 העשירים ביותר בשנת 1998, כשהונו עמד על 1.6 מיליארד דולר. רק אחת-עשרה שנים מאוחר יותר הצטרף אליה צוקרברג, שהתחיל את המסע ברשימה עם שני מיליארד דולרים "בלבד". אגב, לפי רשימה דומה שפרסם פורבס (Forbes), צוקרברג שוכן לבטחה רק במקום החמישי, ובמרחק 200 מיליון דולר מאיש העסקים המקסיקני קרלוס סלים חילו.

נכון לעכשיו הונו האישי של צוקרברג עומד על 50 מיליארד דולר. עושרו של צוקרברג זינק ב-8.6 מיליארדים מאז פרסום דו"ח הרווחים המהמם של הענקית ממנלו פארק לרבעון הרביעי של שנת 2015, לקראת סוף ינואר 2016. הזינוק בהישגיה של פייסבוק השפיע, כמובן, גם על מניית החברה שעלתה ב-21 מאז פרסום הדו"ח.

מבין חמשת עשירי העולם, צוקרברג הוא היחיד שהונו עלה השנה, ואם הדברים ימשיכו כך אפשר לנחש שהיזם הצעיר והנלהב ימשיך לנסוק ברשימה גם בשנת 2016, ויש לו לאן לשאוף – ביל גייטס עדיין מוביל בראש הרשימה עם הון אישי בשוויי 78.7 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים