טוויטר נלחמת: מחקה יותר מ-125 אלף "חשבונות טרור" – רובם של דאעש

הרשת החברתית הודיעה כי בחצי שנה השעתה עשרות אלפי משתמשים המאיימים בפעילויות טרור או תומכים ומקדמים אותן ● לא נמסר מהיכן הופעלו ובאילו שפות ● "כפי שהמציאות השתנתה, כך גם פעילותנו בנושא", פרסמה

קרבית וכועסת. טוויטר

טוויטר (Twitter) הודיעה כי השעתה יותר מ-125 אלף "חשבונות טרור" בתוך כחצי שנה – רובם משויכים לדאעש. הרשת החברתית פרסמה ביום שישי האחרון בבלוג שלה כי בין מחצית שנת 2015 ועד עתה היא סגרה עשרות אלפי חשבונות המאיימים בפעולות טרור או תומכים ומקדמים אותן. לא נמסר מהיכן הופעלו החשבונות ובאילו שפות.

"כמו רוב האנשים בעולם, אנחנו מזועזעים מהזוועות שביצעו ארגונים קיצוניים. אנחנו מגנים את השימוש בטוויטר כדי לקדם טרור, והחוקים של טוויטר מבהירים כי פעילות זו, או כל איום באלימות, איננה מותרת בשירות שלנו. כפי שמציאות איום הטרור השתנתה, כך גם עבודתנו בנושא", פרסמה החברה.

על פי רשת המיקרו-בלוגינג, כאן לא נעצרה עבודתה בנדון. "הגדלנו את מספר הצוותים שעוברים על דיווחים (על חשבונות טרור), והורדנו את זמן זמן התגובה באופן משמעותי. כבר ראינו תוצאות, כולל עלייה בכמות השעיית החשבונות ופעילות כזו חולפת מטוויטר".

החברה הדגישה בהודעתה כי היא עובדת בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות. "אנחנו פועלים בתיאום עם גורמי אכיפת החוק. ביולי 2015, זיהה ג'יימס קומי, ראש הבולשת הפדרלית (FBI), את פעילותה של טוויטר לחסום תוכן התומך בטרור, ותיאר את עבודתינו כ'טובה מאוד, מתחשבת וחרוצה בניסיון לסגור חשבונות (המשויכים לטרור)'".

בשנה שעברה פורסם כי דאעש הצליח להפעיל לפחות 46 אלף חשבונות טוויטר בין החודשים ספטמבר-דצמבר 2014. "בדאעש מנצלים לרעה את המדיה החברתית, ובעיקר את טוויטר, כדי להפיץ תעמולה, למשוך מגויסים חדשים ולהעניק השראה ל'מפגע הבודד'", ציינו החוקרים ג'. מ.ברגר וג'ונתן מורגן בדו"ח המחקר מטעם צוות החשיבה Brookings Institute. רבים מבין עשרות אלפי החשבונות שזוהו עם תומכי דאעש הם מסוריה, עיראק, ערב הסעודית, ארצות הברית ומצרים. ברוב החשבונות צוינה ערבית כשפה העיקרית, אולם בחמישה מהם הייתה זו אנגלית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים