פייסבוק: בין כל שני בני אדם בעולם מפרידים רק 3.57 אנשים

הרשת החברתית חישבה את המרחק היחסי בין כל המשתמשים שלה, שמספרם עומד כיום על כ-1.6 מיליארד איש

הרשת החברתית - דבר רע מאוד? אילוסטרציה: BigStock

האם העולם שלנו אפילו קטן יותר ממה שחשבנו? אם להאמין לפייסבוק (Facebook), אז כנראה שכן. לפי תוצאות מחקר שפרסמה החברה בין כל שני אנשים על פני הכוכב הזה מפרידים בסך הכל 3.57 אנשים, הרבה פחות מהמוסכמה שקובעת שיש שש רמות של הפרדה בין אדם לאדם.

פייסבוק ביססה את המחקר שלה על גרף החברים שלה וחישבה את המרחק היחסי בין כל המנויים שלה שמספרם עומד כיום על כ-1.6 מיליארד אנשים. היא אף מצאה שבמקומות שונים בעולם, המרחק אפילו קצר יותר. בארצות הברית, לדוגמה, המרחק בין כל זוג בני אדם עומד על 3.46 איש.

המחקר שקבע שרמת ההפרדה בין האנשים בכדור הארץ עומדת על שישה אנשים בוצע על ידי מיקרוסופט (Microsoft) ב-2008, ולמרות שהוא נחשב לשמרני, הוא גם נחשב למדויק. מאז כמות האנשים בעולם כבר עברה את קו השבעה מיליארד, אבל לפי מחקר שבוצע בשנה שעברה בידי חברת המחקר Pew Research Centre, יותר מ-72% מהאנשים הבוגרים בעולם פעילים באופן סדיר באופן מקוון.

במחקר קודם שביצעה פייסבוק ב-2011, אז מספר המנויים שלה עמד על 721 מליון "בלבד", נמצא שהמרחק הוא 3.74 איש, כך שהשינוי במספרים אינו גדול במיוחד. אותו מחקר בוצע בעזרת אוניברסיטת קורנל ואוניברסיטת מילאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים