אפליקציה חדשה מבית רוש ישראל: MyDay – קולו של המטופל

הנטל של ניהול המחלה הופך למשמעותי מאוד כאשר החולה מרגיש שאינו יכול לשתף את הרופא שלו בדברים שהוא עובר ● על כן פיתחה החברה יישום בו החולה מעדכן באופן יומיומי את שעובר עליו

יש עם מי לדבר. MyDay

למרות הכלים הטכנולוגיים המתרבים, הקשר בין רופאים לחולים עדיין קצר ותחום לזמן מועט בו החולה מציג בפני הרופא העמוס את המצב בו הוא נמצא. קוצר הזמן אינו מאפשר לחולה לפרוס בפני הרופא המטפל שלו את כל הפרטים והתחושות איתם הוא מתמודד במהלך הימים.

כאשר מדובר במחלה שחולפת במהרה אין הדבר מאוד משמעותי, אך לחולים שסובלים ממחלות ממושכות חשוב לייצר קשר מעמיק יותר עם הרופא, וחשיפה מוקדמת של פרטים רבים ככל שניתן לרופא יכול להוביל לטיפול יותר ממוקד בצרכיו של החולה – צרכים בריאותים ונפשיים שנגרמים מהסבל בו הוא מצוי.

כאמור, המפגש בין הרופא לחולה אינו ארוך ומכאן על הצורך לפתרון שונה. קולו של המטופל, זהו בסיס פיתוח האפליקציה החדשה MyDay מבית רוש ישראל, שנועדה לשפר את איכות חיי חולי דלקת המפרקים. שלוש המילים האלה, המאגדות בתוכן סיטואציות יומיומיות ואירועים נקודתיים, מרכיבות בסופו של דבר פנורמה שהיא החיים לצד מחלה ראומטית, או פיתוח עם חולים עבור חולים.


"הנטל של ניהול המחלה הופך למשמעותי מאוד כאשר החולה מרגיש שאינו יכול לשתף את הרופא שלו בדברים שהוא עובר", הסבירה דורית לאופר-מאור, מנהלת האפליקציה בחברה. "לעתים מדובר בפרטים קטנים שנשכחים ולכן לא עולים בשיחה, אך לרוב מדובר בפרטים שהחולה אינו מרגיש מספיק בטוח לחלוק עם הרופא וששיתופם יכול היה להשפיע על החלטת הרופא לגבי המשך הטיפול".

לנהל את המחלה

קושי מובנה זה הוביל את החברה ואנשיה לפיתוח אפליקציה לניהול מחלות ראומטיות, וזו מספקת למטופלים אפשרות לתיעוד כל מה שעובר עליהם במהלך תקופות ההמתנה בין התורים הרפואיים (פרקי זמן שלעתים נמשכים שבועות ארוכים). החולה יכול לתעד סימפטומים שהוא חווה, לסמן במפת מפרקים אינטראקטיבית את אזורי הכאב ואת רמתו, לקבוע תזכורות לתורים ולנטילת תרופות – ולמעשה לנהל את המחלה, לרבות שליחת דו"ח נתונים ישירות לרופאו.

"החזון של רוש בכל העולם הוא לעשות היום את מה שהמטופלים יזדקקו לו בעתיד. יוזמת פיתוח האפליקציה הינה תוצאה של דיאלוג שהתנהל בין המטופלים והצוותים הרפואיים, ונבעה מהקשבה ומאיתור הצורך שלהם בכלי יישומי וחדשני לאופטימיזציה של ניהול המחלה, ולהגברת השיח בין המטופל לרופא שלו באופן המאפשר דיאלוג פתוח וישיר", הדגישה אמירה לידר, מנהלת אחריות חברתית ברוש ישראל, "בתקווה שיותר חולים יוכלו 'ליהנות' מהטיפול המתאים להם על ידי שיתוף רופאם בתמונה הרחבה יותר".


רוש ישראל היא חברה בת של תאגיד התרופות והאבחון הרפואי השוייצרי, הופמן לה רוש (Hoffmann-La Roche) .

החברה מונה כיום מעל מאה עובדים ופועלת בתחומי מחקר קליני, שיווק, נציגות רפואית ורגולציה. כחלק מהקבוצה העולמית, רוש ישראל מובילה בתחומי הטיפול בסרטן, במחלות ריאומטולוגיות ובתחומים רבים נוספים

נקודת מבט

MyDay היא פעילות שיווקית חכמה של רוש שעלתה על צורך אמיתי של חולים. היכולת לתקשר עם רופא על בסיס יומי , אינו אפשרי, אך פיתוח יומן שפותח צוהר עבור הרופא לעיין במהירות במה שעבר על החולה, יכול להביא לפתרון ממוקד יותר עבורו.

מצד השני החולה מרגיש שמקשיבים לו והוא שם לב למה שקורה לו , דבר שיכול להוביל להקלה פסיכולוגית ובשאיפה להקלה בסבל הפיזי.

החיבור בין טכנולוגיה לבין צרכים בריאותיים עולה ואנחנו מקבלים פה דוגמה לפתרון חכם בנושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים