רז הייפרמן, B-Digital: "הדיגיטל – המהפכה התעשייתית הרביעית"

"זו מהפכה בסדר הגודל של הקיטור, החשמל וה-IT", אמר הייפרמן, מנכ"ל משותף ויועץ בכיר לחדשנות דיגיטלית בחברה ● לדבריו, "המהפכה הזו משנה את אורח החיים שלנו ומערערת על דפוסי החשיבה הארגוניים"

רז הייפרמן. צילום: קובי קנטור

"אנחנו מצויים בעיצומה של המהפכה הדיגיטלית, שהיא המהפכה התעשייתית הרביעית. הראשונה הייתה מהפכת הקיטור, השנייה – החשמל והמכונות, המהפכה השלישית הייתה זו של ה-IT, החל משנות ה-60, ועכשיו אנחנו במהפכה הדיגיטלית", כך אמר רז הייפרמן, לשעבר ממלא מקום ראש רשות התקשוב הממשלתי וכיום מנכ"ל משותף ויועץ בכיר לחדשנות דיגיטלית ב-B-Digital.

הייפרמן אמר את הדברים ברב שיח לקראת כנס Digital Thinking, שנערך באחרונה בבית אנשים ומחשבים, בהנחייתו של אבי עסיס, שותפו להנהלת החברה. B-Digital "מסייעת לחברות לחשוב דיגיטלית במובן הכי רחב של המילה – תהליכים, מודלים עסקיים ולראות איך הדיגיטל משפיע על כל התהליך", לדברי הייפרמן.

"האסטרטגיה והאסטרטגיה הדיגיטלית הם כבר לא כל מושג בפני עצמו. המהפכה הדיגיטלית משנה הכול – באורח החיים שלנו ובדפוסי החשיבה הארגוניים, היא הפכה להיות חלק מהחיים העסקיים של כל ארגון ומערערת את מה שהוא מכיר. אובר (Uber) מערערת את תעשיית המוניות, Airbnb את תעשיית התיירות ואמזון (Amazon) את עולם הקמעונות. הדיגיטלי הוא חלק אינטגרלי מה-DNA של כל ארגון ופרט. קשה להעריך את כמות המיליארדים שתעשיית הטלקום המסורתית הפסידה בעקבות כניסת ווטסאפ (WhatsApp)", אמר.

"יש למהפכה הדיגיטלית משמעויות גדולות ביותר, בכלל זה ברמת המדינה. היא צריכה להבין מה זה אומר על התעסוקה העתידית, על ההבדלים בין הפריפריה למרכז, וכיצד מביאים את כל זה לידי פתרון", ציין הייפרמן שכאמור, עד לא מזמן כיהן כמ"מ רשות התקשוב הממשלתי.

בתשובה לשאלה מה ארגון צריך לעבור במסגרת המסע אל עבר הדיגיטל הוא אמר כי "קודם כל, עליו להבין למה בכלל לעבור אליו. על אנשי הארגון – מהמנכ"ל ועד אחרון העובדים – לדעת שהם נכנסים למסע ארוך, יקר, מורכב ומסוכן. זה שלב קריטי. בנוסף, הארגון צריך להבין את הפוטנציאל העצום שבמעבר לדיגיטל על חוויית הלקוח, התהליכים העסקיים הפנים ארגוניים והמודלים העסקיים. זה מצריך לפעמים לעשות 'אתחול מחדש' לארגון".

בהמשך הוא ציין שתי סיסמאות שארגונים לומדים כיום: Digital First ומידע כנכס. "ארגונים צריכים להבין שעליהם לחשוב על המשמעויות הדיגיטליות בכל החלטה והחלטה ולהשתמש בהן כדי לפתור בעיות. לגבי הסיסמה השנייה, הדיגיטל יכול לסייע ללקט מידע רב ואחר כך למכור אותו", הוסיף.

אביעד יצחק שדה, מנכ"ל Allmedia Digital

אביעד יצחק שדה, מנכ"ל Allmedia Digital

לסיום אמר הייפרמן ש-"יש תנועה מתמדת אל עבר הדיגיטל, שמשנה את העולם הארגוני באופן דרמטי".

"אין חברות שאומרות שהדיגיטל לא רלוונטי עבורן"

אביעד יצחק שדה, מנכ"ל Allmedia Digital, הזרוע הדיגיטלית של משרד יחסי הציבור והמדיה הוותיק, ציין כי "יש בעולם הדיגיטל פלטפורמות נוספות מעבר לאלה הרגילות. מעבר לבסיס שלו, הדיגיטל מאפשר לכמת הכול למספרים שאפשר למדוד ולהשוות, לפעול בצורה חכמה ויצירתית, ולהתאים מסר לפלטפורמה ספציפית. כמובן, הכול בזמן אמת ובחוויית לקוח משופרת. החוכמה היא ליצור סינרגיה – שיהיה מסר כמה שיותר אחיד, שיופץ כמה שיותר בדרכים מגוונות. החוכמה היא להישאר רגל אחת בעולם הישן ורגל אחת בעולם החדש".

הוא ציין ש-"יש חברות שכבר נמצאות בדיגיטל, יש כאלה שעוברות כיום את התהליך לכניסה אליו, חברות אחרות נזהרות מהדיגיטל ובוחרות את הפלטפורמות באופן מאוד סלקטיבי ויש חברות שבודקות את הדברים 'על קצות האצבעות'. אין כבר חברות שאומרות: 'הדיגיטל לא רלוונטי בכלל עבורי'".

"אנחנו מתחילים לראות בארגונים טרנספורמציה לעשות את הדברים בעצמם, אלא שהיכולת של ארגונים לעשות את כל הפעילות כך היא בהכרח מוגבלת, בפרט בכל הנוגע לארגוני SMB", ציין.

עוד אמר יצחק שדה כי ההכרה בחשיבות של הדיגיטל והקצאת המשאבים לצורך העניין צריכים לבוא תוך אמונה של המנכ"ל בתהליך. הוא ציין כי "בתקציבים לא מאוד גדולים אפשר לעשות דברים מאוד מעניינים. הרבה פעמים מתחילים עם פלטפורמה דיגיטלית מתוקצבת אחת, ואז מרחיבים".

מתעניינים בדיגיטל? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס Digital Thinking של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים