חובב מחשבים שבר את שיא המהירות של מעבדי אינטל

המהירות הבסיסית של ה-Core i7-6700K היא 4 ג'יגה-הרץ והטורבו - 4.2 ג'יגה ● צ'י-קווי לאם מסין הריץ אותו במהירות של 7 ג'יגה

ה-Core i7-6700K של אינטל

אחד הדברים שאוהבים חובבי המחשבים המושבעים, בעיקר הגיקים, הוא הרצת מעבדים במהירות שגבוהה יותר מזו שאליה המחשבים הללו יועדו, במטרה לשבור שיאי מהירות. חובבי התחום הזה, שקיבל את הכינוי "המהרה" (Overclocking), זכו באחרונה לראות את שבירת שיא המהירות עבור מעבד שיצא ממפעלי אינטל (Intel) – אחד ממעבדי משפחת ה-Skylake, שהושקו לא מזמן.

את השיא שבר ה-Core i7-6700K – מעבד פתוח שנועד לאפשר לעוסקים בתחום לקבוע מהירויות שעון גבוהות במיוחד. המהירות הבסיסית של ה-6700K היא 4 ג'יגה-הרץ, עם מהירות טורבו של 4.2 ג'יגה-הרץ. גם ללא המהרה, מדובר באחד המעבדים המהירים והחזקים ביותר בשוק, אבל איתה הוא הגיע למהירות שיא עבור מעבד אינטל של לא פחות מ-7 ג'יגה-הרץ.

ההמהרה בוצעה על ידי חובב מחשבים סיני בשם צ'י-קווי לאם. הוא השתמש לצורך כך בלוח אם של ASRock, זיכרון G.SKILL, ספק כוח חזק במיוחד של Antec, בעוצמה של 1.3 קילו-וואט, וקירור באמצעות ניטרוגן נוזלי.

השיא המדויק עומד על מהירות של 7,025.66 מגה-הרץ. יצוין כי על אף שמדובר בתוצאה הגבוהה ביותר עבור מעבד אינטל, ועל אף שהייתה זו הרצה יציבה למדי, שלא שרפה את המעבד, המהירות הגבוהה ביותר שנרשמה עד היום בהמהרה שייכת ל-FX-8370 של AMD, שהגיע ל-8,722.78 מגה-הרץ (קרוב ל-9 ג'יגה-הרץ) למשך זמן קצר מאוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים