"ארגונים מפספסים ולא מבינים את הצרכנים הצעירים"

"רבים מהארגונים יודעים שהדיגיטל קיים אבל הם לא מפנימים אותו ולא מבינים את ההשלכות שלו", אמר אדי לבנטמן, יועץ לעסקים בתחום השיווק הדיגיטלי

אדי לבנטמן, יועץ לעסקים בתחום השיווק הדיגיטלי

"ארגונים חייבים לשנות את המודעות שלהם בכל הנוגע לדיגיטל. רבים מהם יודעים שיש דבר כזה אבל לא מפנימים אותו ולא מבינים מה ההשלכות שלו לגבי הארגון, התעשייה וכל חלק בחיים שלנו", כך אמר אדי לבנטמן, יועץ לעסקים בתחום השיווק הדיגיטלי.

לבנטמן, חוקר מדיה חברתית באקדמיה בתחומי הדיגיטל והמדיה החברתית שהיה עד לא מזמן מוביל מרכז ההדרכה המורשה של גוגל (Google) בארץ, השתתף ברב שיח לקראת כנס Thinking Digital של אנשים ומחשבים. הכנס יתקיים ב-8 במרץ באולם האירועים LAGO בראשון לציון. מנחה הרב שיח היה אבי עסיס, מנכ"ל משותף ב-B-Digital.

לדברי לבנטמן, הקהל שאותו הארגונים הכי מפספסים הוא הצעירים. "רוב הארגונים לא מבינים את הדור של היום, דור הצרכנים של עד גיל 35. עליהם להבין את דפוסי החשיבה שלהם, ושל העולם הדיגיטלי בכלל, לדעת מה קורה בענף בו הם פועלים ורק לאחר מכן להחליט אילו טכנולוגיות צריך לפתח וכיצד לבנות את המערך הדיגיטלי שלהם. לצורך התהליך הזה, נדרש שיתוף פעולה בין אנשי המחשוב והשיווק".

"הכוונה בדיגיטל היא לא רק להשתמש בטכנולוגיה בשביל לשפר מוצר או שירות, אלא כדי להחליט כל החלטה אסטרטגית בארגון", אמר. "ה-BI, ה-Big Data ותחומים טכנולוגיים נוספים נותנים לארגון את היכולת לנצח את המתחרים. הכול מתחיל ונגמר בטכנולוגיה, ולהיות דיגיטלי זה להיות טכנולוגי".

ירון אחר, אסטרטג המתמחה בפיצוח ובניית ערך ייחודי לארגונים בעידן הדיגיטלי מחברת קיוון אחר

ירון אחר, אסטרטג המתמחה בפיצוח ובניית ערך ייחודי לארגונים בעידן הדיגיטלי מחברת קיוון אחר

הוא ציין כי ארגונים מבצעים את המסע הדיגיטלי יותר באמצעות הצוותים הפנימיים שלהם ופחות במיקור-חוץ. הסיבה לכך, לדברי לבנטמן, היא ש-"הנהלות הארגונים מבינות שאנשי המחשוב בתוך הארגון הם אלה שמכירים בצורה הטובה ביותר הן את הארגון באופן כללי והן את הטכנולוגיות שבו". הוא הוסיף ש-"פעמים רבות, כשמוציאים עבודות כאלה למיקור-חוץ, מתרחש ניתוק בין החברה החיצונית לארגון, מאחר שלא מתבצע תהליך למידה".

"האנשים הם אלה שמוציאים את הדיגיטל אל הפועל"

משתתף נוסף ברב שיח היה ירון אחר, אסטרטג המתמחה בפיצוח ובניית ערך ייחודי לארגונים בעידן הדיגיטלי מחברת קיוון אחר. הוא כתב ביחד עם אתגר שפיבק את הספר שיווק בעידן דיגיטלי, לאחר שהשניים גייסו את הכסף להוצאת הספר במימון המונים.

לדבריו, "דיגיטל זה החיים כמו שהם נראים כיום. אין דבר כזה דיגיטל לחוד והחיים לחוד".

הוא ציין כי "הדיגיטל הוא אוסף של צינורות מהרבה מאוד צבעים, מינים וגדלים, שעוברים בהם הרבה מאוד נתונים, מה שנקרא Big Data. צריך לדוג את הנתונים הללו, למיין אותם ולהוציא את הדברים הנכונים".

עוד אמר אחר כי "מישהו פה השתגע: מנהלים הבינו שאפשר לפטר עובדים ולהחליף אותם במכונות כדי לקבל נתונים. אלא שהמכונה לא בונה מותגים ולא מכינה קפה. הדיגיטל נתן לנו כלים מדהימים להוצאת נתונים ותובנות על הצרכן, אבל אנשים הם אלה שצריכים להוציא אותו אל הפועל".

מה ארגון צריך לעבור במהלך המסע הדיגיטלי?
"קודם כל, עליו לדעת מה הוא רוצה ומה הוא הולך להשיג במסע הזה. השלב השני הוא להבין מי הולך ליהנות מזה. לאחר מכן יש להחליט מי יוביל את המהלך, לאתר את האנשים הנכונים, לבחור את הפלטפורמות והמערכות שרוצים להטמיע בארגון, ואת ערוצי השיווק הדיגיטלי. השלב הבא הוא לרתום את העובדים למהלך, כי הם חלק מהפעלתו. צריך לשלב את הדיגיטל בתוך ההרגלים הקיימים של העובדים. לאחר מכן, על הארגון להסיק באופן שוטף מסקנות ותובנות, למדוד. יש לשים לב שלא יתקבלו תגובות נוירוטיות, כי הדיגיטל הוא דבר דינמי מאוד ואנשים, וארגונים, אוהבים יציבות".

לסיום הוא אמר ש-"ארגונים צריכים להפסיק לפחד מהדיגיטל – ולעשות אותו בעצמם. עליהם להפסיק להיות חסרי אונות ובמקום לחשוב האם הם מבינים דיגיטל או לא, להכשיר את האנשים הנכונים לעבור את המסע הדיגיטלי. יש לארגון את הנתונים והוא צריך לדעת איך לעבוד איתם. כדי לעשות את זה לא צריך ללכת למומחים חיצוניים, אלא להכשיר אנשים בתוך הארגון".

מתעניינים בדיגיטל? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס Thinking Digital של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים