אפליקציה חדשה יודעת לזהות רעידות אדמה לפני שהן קורות

MyShake משתמשת בחיישני התנועה של הסמארטפון כדי לאבחן את הסימנים המחשידים הראשונים של הרעש, ומשלבת אותם עם נתונים שהגיעו ממשתמשים אחרים

זה צילום מרעידת האדמה בקרייסטצ'רץ' בניו-זילנד ב-2011, אבל MyShake מתיימרת לזהות רעידות אדמה מבעוד מועד בכל מקום שבו אתם נמצאים. צילום: BigStock

הסמארטפון שלנו כבר יודע לזהות רעשי אדמה בזמן אמת, אבל באוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה החליטו ללכת צעד אחד קדימה ולהשתמש במכשיר החכם כדי לסייע באבחון ואיתור הרעשים.

חוקרי האוניברסיטה פיתחו אפליקציית אנדרואיד (Android) בשם MyShake, שמשתמשת בחיישני התנועה של הסמארטפון כדי לאבחן את הסימנים המחשידים הראשונים של הרעש ולשלב אותם עם הנתונים שמגיעים משאר המשתמשים.

בעצם, המכשיר של כל משתמש הופך לתחנה סייסמית מבוססת המונים ברשת סייסמית עולמית. יש בכך סיוע גדול באזורים בעולם שאין בהם תחנות קבועות לאיתור והתרעה מפני רעידות אדמה.

יצוין כי האפליקציה החדשה לא רק חוזה את העתיד, אלא גם מספרת על ההיסטוריה: היא יודעת לציין נתונים על רעידות האדמה שהתרחשו במקום בו נמצא המשתמש. כך, למשל, אם הוא מטייל ברחובות סן פרנסיסקו, הוא יוכל לדעת כי ב-1906 פקדה את העיר רעידה בדרגה של 9 בסולם ריכטר, שהחריבה אותה.

בעתיד, בעזרת הפצת האפליקציה ופיתוח התוכנה, וכשיתברר שהיא אמינה, MyShake תוכל אף לשלוח התרעות מוקדמות על אזורים מסוכנים בקרבת המשתמש וליידע אותו היכן יש אזור בטוח.

המפתחים מתכננים להעלות גם אפליקציה ל-iOS, כדי להרחיב את מספר המחוברים לרשת העולמית, שכן יעילות המערכת תלויה במספר המשתמשים בה.

MyShake

MyShake

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוכי

    אירעה היום עוד רעידת אדמה בבית שאן בשעה 5.22 הבוקר. 16.2.2022

אירועים קרובים