משרד האוצר בוחן שורה של הקלות לחברות היי-טק

השר כחלון הורה לאנשי המשרד ורשות המסים לבחון היכן ניתן להקל על החברות, ובעיקר הקטנות, במיזוגים ורכישות ובחוק לעידוד השקעות הון

שר האוצר, משה כחלון. צילום ארכיון: דקלה בסיסט שפריר

שר האוצר, משה כחלון, הורה לאנשי משרדו ורשות המסים לבחון הקלות על חברות היי-טק, בעיקר הקטנות שבהן. זאת, לאור הנתונים העגומים על הענף שפרסם המשרד בתחילת השבוע.

ההקלות הנבחנות הן בשני מישורים: מיזוגים ורכישות והחוק לעידוד השקעות הון. באשר למישור הראשון אמר כחלון בתדרוך לעיתונאים כי ערך פגישה עם 30 מנהלי חברות היי-טק, שבה הם הלינו בפניו על הקושי בגיוס עובדים ועל הרגולציה, שמערימה עליהם קשיים ומאריכה את התהליך.

"הקושי שעלה מהפגישה הוא שמכיוון שקשה לגייס עובדים, הדרך המהירה ביותר לעשות זאת היא לרכוש חברה קטנה. כאן מתעוררים קשיי רגולציה, המכבידה בעת מיזוג ומחייבת מיסוי של שתי החברות המתמזגות", אמר שר האוצר.

כחלון אף ציין כי ביקש מאנשי המשרד לבדוק האם ניתן לתת לחברות היי-טק הקלות בתנאי הסף לצורך קבלת הטבות מס במסגרת החוק לעידוד השקעות הון. על פי החוק הנוכחי, רק חברות שמייצרות יותר מ-90% מהתוצרת שלהן בארץ ומייצאות לפחות רבע מהמוצרים או השירותים שלהן זכאיות לשיעורי מס נמוכים יותר – 6% אם הן בפריפריה ו-9% אם הן במרכז הארץ, במקום 25%.

הדו"ח שפרסם משרד האוצר מראה על שחיקה במעמדה של ישראל כאומת היי-טק וחדשנות. כך, למשל, מצוין בו שישראל ירדה למקום ה-22 בדירוג החדשנות של WIPO, ומספר מקבלי התארים האקדמיים בתחומי המדעים נמצא בירידה מתמדת ועומד, נכון לנתונים האחרונים שפורסמו (מ-2014), על 9% בלבד.

באוצר מודעים לבעיית המחסור בכוח האדם בענף ומציינים כי היא לא תיפתר אם לא תהיה מדיניות כוללת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים