"דטה סנטר מוכן מראש חוסך זמן ומפחית עלויות"

הקמת מרכז מחשוב לוקחת זמן רב ולפעמים, מה שהיה בשלב התכנון הופך ללא רלוונטי לאחר הביצוע, אמר יוסי דיין, מנהל הטכנולוגיות הראשי של APC שניידר אלקטריק ● לדבריו, דטה סנטר מוכן מראש מונע זאת

יוסי דיין, מנהל הטכנולוגיות הראשי של APC שניידר אלקטריק. צילום: קובי קנטור

"העולם הולך לדטה סנטר מוכן מראש. ארגונים מבינים שהוא חוסך להם זמן ומפחית עלויות", כך אמר יוסי דיין, מנהל הטכנולוגיות הראשי של APC שניידר אלקטריק.

דיין דיבר בכנס Data center 2016 של אנשים ומחשבים, שהתקיים הבוקר (ד') באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מומחים ואנשי מקצוע. מוביל התכנים של הכנס היה מני רוזנר, מנכ"ל מ.ש.ר הנדסה ופיתוח, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

בדבריו ציין דיין את החסרונות בהקמת דטה סנטר בצורה "רגילה" ואת היתרונות בהתקנת דטה סנטר מוכן מראש, על פני שלושת המרכיבים המרכזיים של מרכזי המחשוב: קירור, IT ואנרגיה.

"הקמת דטה סנטר לוקחת בין שלוש לחמש שנים ונוסף לזה התכנון, שבפרויקטים גדולים יכול לארוך זמן רב מאוד. מה שקורה הוא שמתכננים דברים שכעבור כמה שנים, לאחר הקמת הדטה סנטר, כבר אינם רלוונטיים. כתוצאה מזה, ארגונים מקבלים מתקנים לא מתאימים, לפעמים הרבה יותר גדולים ממה שתכננו, ובכך מבזבזים הרבה מאוד אנרגיה", ציין.

"לעומת זאת", אמר דיין, "התקנת דטה סנטר מוכן מראש אורכת זמן קצר והדברים נשארים רלוונטיים". יתרונות נוספים אותם מנה בפרויקט מסוג זה הם "ביצועים חזויים מראש; התאמת גודל התשתיות לגודל ה-IT; סיכונים מעטים; גמישות; ייצור של המודולים על ידי הספק בד בבד עם הכנת התשתית בארגון, מה שמשאיר לשלב הבא רק את החיבור וההפעלה; המחיר קבוע; הרבה פחות ידיים מעורבות בתכנון; מעגל התכנון קצר ופחות מורכב; האספקה מבוצעת בתוך 16-20 שבועות, ולפעמים אפילו פחות; התאמה מהירה לדרישות לשינויים, להגדלה או להקטנה; והתקנות בקונפיגורציות שונות של צפיפות או זמינות".

דיין ציין כי דטה סנטר מוכן מראש מותאם לארגונים רבים, בהם כאלה שאין להם זמן רב לבנות את הדטה סנטר שלהם, כאלה שרוצים לעשות זאת יותר במהירות או ארגונים שמתכננים להרחיב את שירותי ה-IT שלהם.

Smart Bunker ו-Smart Shelter

"שניידר אלקטריק מספקת פתרונות בתחום במשפחת ה-Smart Bunker", אמר דיין. "האחד, SX, מיועד למשרדים ומגיע עם קונפיגורציה פשוטה. היתרון הבולט בפתרון השני, CX, הוא העובדה שמדובר בארון מושתק שאפשר לשים בקלות בתוך המשרד. ה-FX הוא פתרון מוקשח יותר, מעין 'IT בתוך כספת'. הוא מתאים לחברות קטנות שרוצות לשמור כך על המידע שלהן".

פתרונות נוספים שמציעה החברה הם משפחת ה-Smart Shelter. "מדובר בקונטיינרים שמהווים בעצם דטה סנטר שלם, עם כל התשתיות בפנים, שמגיע לאתר ומוכן לעבודה", אמר דיין. הוא ציין כי החברה הטמיעה את הפתרון בקרב כמה לקוחות בארץ, בהם מכון ויצמן, שם הפרויקט בוצע בשיתוף יבמ (IBM).

לסיום הוא אמר כי "שניידר אלקטריק היא החברה עם הניסיון הרב ביותר בשוק. היא מציעה מגוון רחב מאוד של דטה סנטרים מוכנים מראש ומגיעים כאבני בניין, ויכולות גלובליות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים