האם יבמ בונה את חברת אבטחת המידע הגדולה בעולם?

את השאלה הזו הציגה ג'יני רומטי, מנכ"לית החברה, כעובדה בוועידת השותפים של הענק הכחול באורלנדו, והוסיפה גם כי השותפים העסקיים צריכים לשחק תפקיד גדול יותר בעידן הקוגניטיבי

ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ. צילום: יח"צ

"יבמ (IBM) בונה בימים אלה את עצמה כחברת אבטחת המידע והסייבר הגדולה בעולם". כך אמרה מנכ"לית החברה, ג'יני רומטי, בוועידת השותפים העסקיים של יבמ, PWLC, המתקיימת בימים אלה באורלנדו שבפלורידה.

לדבריה עסקי האבטחה תופסים היום 35% מההכנסות של יבמ לעומת 22% לפני שנתיים. בכירים אחרים בחברה עמם שוחחתי בעקבות ההכרזה אמרו כי כשעוסקים עם תחומים כמו Big Data והאינטרנט של הדברים, אבטחה היא חלק מרכזי בהיצע – Must Have לדבריהם. חלק גדול מההכשרה של השותפים העסקיים יעסוק בפתרונות אבטחה.

בנאומה בפני מאות נציגים של שותפים עסקיים מכל העולם, אמרה רומטי כי "יבמ עברה שינויים ביחד עם השותפים שלה בעת שהשוק עבר הסבה ומתמקד ב-Big Data, ענן וניידות".

לדבריה, בכל שנה היא הופיעה בפני השותפים: ב-2014 דיברה על ארגון מחדש של התעשייה, ב-2015 המיקוד היה בענן, וכעת המיקוד הוא בעידן הקוגניטיבי שווטסון (Watson) מייצג.

אם כולם דיגיטליים – מי מנצח?

"כמה מכם יכולים להגיד 'אני מריץ חברה דיגיטלית'"? שאלה רומטי וכל הקהל הרים ידיים, ואז הוסיפה: "אם כולם דיגיטליים – מי מנצח? התשובה היא מי שגורם לשיבושים בענף שלו. לכל ענף יש את הטסלה (Tesla), או את ה-Airbnb שלו. ברור איפה שהדיגיטל הוא הבסיס ולא היעד הסופי. התמורה הרביעית עדיין לפנינו – העידן הקוגניטיבי. המחשוב הקוגניטבי הוא גורם משבש, אך גם יכול לספק בידול לחברה המשתמשת בו".

"46% מהעסקים שלנו בתחומים החדשים נעשים באמצעות השותפים", אמרה רומטי. "אני רוצה להודות לכם על השתתפותכם איתנו בתהליך השינוי שעובר על יבמ. תמיד היו לנו שותפים, אבל עכשיו אנחנו מאמינים שאנחנו מציעים פלטפורמה טובה ואתם תהיו אלו שתספקו אותם ללקוחות הסופיים תוך מתן ערך מוסף".

כדוגמה לכך ציינה רומטי את Lifesize המספקת פתרונות וידיאו מבוססי חומרה, ואולם כשראתה שהלקוחות אינם להוטים להוציא השקעות הוניות ומעדיפים תשלום לפי שימוש, היא בנתה שירות וידיאו בענן על גבי התשתיות של יבמ, וכך הגדילה את מספר לקוחותיה.

"בכל הקשור ל-Big Data, ענן ו-Engagement (מונח הכולל בין היתר פעילות ברשתות חברתיות) – הם המרכיבים של החברות בעידן הדיגיטלי. אבל מי שירצה לזנק, חייב גם להיכנס לעידן הקוגניטיבי – קחו את העסקים הדיגיטליים והוסיפו להם אינטליגנציה דיגיטלית. המחשוב הקוגניטיבי מאפשר להוציא ערך מנתונים שעד כה לא היו גלויים. 90% מהנתונים הקיימים בעולם היום נוצרו בשנתיים האחרונות: צילומים, וידיאו, קבצי קול, נתוני חיישנים כגון מצלמות אבטחה – המערכות שבנינו מסוגלות להעביר הררי מידע, אך אינן מבינות מה יש במידע הזה. הדבר משתנה", אמרה רומטי.

לעשות משהו חשוב לעולם

לדבריה, "מחשוב קוגניטיבי הוא הרבה יותר מ-AI (תבונה מלאכותית) ומערכות שיכולות להבין את הבעיה ואז להציע פתרונות ולבחון אותם בזמן אמת. יבמ השקיעה עשור בפיתוח ווטסון. כשהופיע בפעם הראשוה ב-2011 הוא היה רק מכונה של שאלות ותשובות עם חמש טכנולוגיות המפעילות אותו. היום יש לווטסון 32 תפקידים שונים, ומפעילות אותו חמישים טכנולוגיות, וכולן זמינות עם API. כ-500 חברות חדשות נבנו סביב ווטסון, והקהילה כבר מונה כ-8,000 מפתחים".

"אנו עדים לתופעה המכונה Coding Cloud – העולם ייכתב מחדש והענן יהיה הפלטפורמה", הבהירה רומטי. "המפתחים לא יכתבו תוכנה, הם ממש 'ילחינו' עם ה-API. כל מוצר או תהליך שייצרו יוכל לשנות מדינה, מקצוע, תעשיה. זה ישנה את מה שאנחנו עושים ומה הלקוחות עושים. זה כבר שינה את יבמ מחברת מערכות שירותים וחומרה, לחברה המציעה פתרונות ענן ומחשוב קוגניטיבי, וכל השאר הוא התשתית".

לסיכום אמרה רומטי כי "2016 תהיה שנה מרשימה ביותר לחברה. זה מסע שאנחנו עושים ביחד והוא קושר אותנו ביחד. העידן הקוגניטיבי – הוא המשבש ביותר, אבל יהיה ההזדמנות הגדולה ביותר. כמו שהפכנו כולנו דיגיטליים, כך העולם יאמץ את המחשוב הקוגניטיבי – בלעדיו לא נוכל לדעת מה יש בתוך המידע, ולא נוכל לפתור בעיות של האנושות. כשותפים שלנו תוכלו להרגיש שעשיתם משהו חשוב לעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים