מהם ה-Bad Practices בעולם הדטה סנטרים?

יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר, רצה לדבר בכנס Data Center 2016 על שיטות העבודה המומלצות בעולם זה, אבל החליט לדבר על הטעויות שארגונים עושים בבואם לבחון דטה סנטרים

יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר. צילום: קובי קנטור

"רציתי לדבר על שיטות העבודה המומלצות – ה-Best Practices – בעולם הדטה סנטרים, אבל במקום זאת אדבר על שיטות העבודה הרעות, הלא מומלצות – Bad Practices – בעולם זה. על איך בוחנים דטה סנטר ורואים אם הוא טוב או שאבד עליו הכלח", כך פתח יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר, את דבריו בכנס Data Center 2016 של אנשים ומחשבים.

הכנס התקיים הבוקר (ד') באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מומחים ואנשי מקצוע בתחום. מוביל התכנים של האירוע היה מני רוזנר, מנכ"ל מ.ש.ר הנדסה ופיתוח, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

"מה ארגון רוצה מהדטה סנטר שלו?", שאל שניידר והשיב: "שתמיד יהיה שם – רציפות עסקית; התאוששות מהירה מאסון; רווחיות – עלות בעלות כוללת (TCO) טובה; ויעילות אנרגטית – שהמדד שעוסק בתחום זה, ה-PUE, יראה תוצאות טובות".

אלא שלפעמים, כוונות לחוד ומציאות לחוד. שניידר מנה מספר טעויות בתפעול דטה סנטרים: "טעות ראשונה היא העדר הפרדה בין אוויר קר לחם, מה שגורם לחוסר יעילות אנרגטית", אמר. "קל מאוד לפתור את זה – באמצעות אחת מכמה שיטות: שיטת המעבר הקר הסגור, שקלה ליישום באתר קיים, המעבר החם הסגור או ארונות ארובה. טעויות נוספות הן סגירת מעבר עם העדר שליטה נאותה על זרימת האוויר והעובדה שארגונים רבים לא דורשים שתוצג להם יעילות אנרגטית מוכחת של יחידות מיזוג האוויר".

שניידר הצביע על טעויות נפוצות בבחירת ובתכנון המצננים (צ'ילרים) בדטה סנטרים. כך, למשל, "רבים חושבים שטוב שהדטה סנטר יעבוד בטמפרטורות נמוכות, נניח שבע מעלות", אמר. "אלא שזה לא נכון. הדבר הטוב ביותר הוא לעבוד ב-20 מעלות. על כל מעלה שעולים חוסכים 4% בחשבון החשמל. דבר שני, יש ארגונים בהם יש מצננים משותפים למשרדים ולחוות השרתים. אולם, החוות עובדות כל הזמן והמשרדים – רק בשעות העבודה, מה שיוצר חוסר יעילות אנרגטית. טעות נוספת היא עבודה עם מצנן ללא Fast Start, שיכול לקצר דרמטית את זמן העלייה בחזרה לאוויר במקרה של הפסקת חשמל. הוא עושה זאת בתוך 20 שניות ובתפוקה מלאה – בתוך דקה, בעוד שלקומפרסור שיש במצנן לוקח זמן רב יותר".

Free Cooling או קומפרסור?

אלכסנדר שניידר, ציין המנכ"ל, קיימת מאז 1963 ומעסיקה 130 עובדים, בישראל ובארצות הברית. החברה עוסקת בכלל התשתית של הדטה סנטר, כולל הסמכה מבצעית וסקר של דטה סנטרים קיימים ועובדת עם מספר מגזרים.

בהמשך הוא דיבר על אמרסון, אותה אלכסנדר שניידר מייצגת בישראל, ואמר כי היא "החברה הגדולה בעולם בתחום של תשתיות דטה סנטר, ופועלת ב-36 מדינות. הגישה שלה היא הוליסטית. כל היחידות בפתרונות שלה עובדות באמצעות בקרה אחת ואחודה, כשכל הזמן נעשית אופטימיזציה, לצורך הרציפות העסקית וחסכון בחשמל".

שניידר הציג את מערכת Liberte PDX with EchonoPase של החברה. לדבריו, מדובר ב-"מערכת מהפכנית שמבוססת על התפשטות ישירה. מערכות החוץ והפנים עובדות על אותה מערכת בקרה. בכל פעם שהטמפרטורה היא מתחת ל-20 מעלות, הפתרון מקרר בעזרת Free Cooling, כשהטמפרטורה נעה בין 20 ל-25 מעלות הקירור מבוצע בשיטה מעורבת וכשהיא מעל 25 מעלות – רק קומפרסורים. במקומות חמים יחסית, כמו ישראל, הדבר מביא לחיסכון עצום באנרגיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים