בגלל הענן: תוצאות טובות ל-Salesforce
החברה סיימה את השנה הכספית 2016 עם זינוק של 24% בהכנסות וירידה של 82% בהפסד הנקי ● ברבעון האחרון שלה, ההכנסות עלו ב-25% וההפסד ירד ב-61%
Salesforce סיימה הן את השנה הכספית 2016 ואת הרבעון האחרון שלה עם תוצאות טובות – עלייה ברורה בהכנסות וירידה חדה בהפסד הנקי. הסיבה לכך היא מרכזיותו של עולם הענן, בו פועלת החברה.
מהתוצאות שפרסמה Salesforce אמש (ד') עולה כי ההוצאות הכלליות השנתיות שלה צמחו ב-18.72% ל-6.55 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות זינקו ב-24.07% ל-6.67 מיליארד.
העלייה המשמעותית יותר בהכנסות מאשר בהוצאות שיפרה את הרווחיות התפעולית והנקייה. הרווח התפעולי השנתי של החברה הסתכם ב-114.92 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 145.6 מיליון בשנה הכספית 2015, וההפסד הנקי השנתי צנח ב-81.95% ל-47.43 מיליון דולר.
המגמות ברבעון האחרון של השנה היו דומות: ההוצאות הכלליות גדלו במהלכו ב-20.91% ל-1.79 מיליארד דולר וההכנסות עלו ב-25.07% ל-1.81 מיליארד. מתוכן, ההכנסות ממכירת מנויים ותמיכה עלו ב-25.07% ל-1.68 מיליארד דולר וממכירת שירותים מקצועיים – ב-27.7% ל-126.74 מיליון. ההפסד הנקי הרבעוני פחת ב-61.21% ל-25.51 מיליון דולר וההפסד הנקי למנייה ירד ב-60% ועמד על 40 סנט.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות של החברה גדלו ברבעון ב-24.66% ל-443.68 מיליון דולר, הרווח הגולמי עלה ב-25.04% ל-1.37 מיליארד והרווח הגולמי השולי הגיע ל-75.48%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות עלו ב-19.73% ל-1.35 מיליארד דולר והרווח הסתכם ב-20.56 מיליון בהשוואה להפסד של 34.82 מיליון ברבעון האחרון של השנה הכספית 2015.
מארק בניוף, יו"ר ומנכ"ל Salesforce, אמר בהתייחס לתוצאות כי "על פני כל קנה מידה היה זה רבעון טוב המהווה סיומת מתאימה לשנה מצוינת מבחינתנו".
הוא ציין כי "אנחנו מעדכנים את תחזית ההכנסות לשנה הכספית 2017 ל-8.12 מיליארד דולר – גידול בולט לחברה בסדר גודל כמו שלנו".
תגובות
(0)