ברצלונה: מכל הכיוונים – האינטרנט של הדברים

כיצד תשפר וריזון את פלטפורמת ThingSpace לאינטרנט של הדברים? מדוע ב-ARM, בחרו להסתכל על הצד הפחות מואר של המהפכה והזהירו מפני "אבטחה לאחר מעשה"? ומה כל זה קשור לדור 5 של אינטל?

האינטרנט של הקורונה. אילוסטרציה: BigStock

ועידת הסלולר העולמית בברצלונה לא פוסחת על טכנולוגיות חשובות ועדכניות נוספות, והענקיות בהחלט מוצאות את הזמן לעדכן בכל הנוגע לשיפורים ולשדרוגים שהן עושות בנושא, במיוחד על מהפכת האינטרנט של הדברים – לטוב ולרע!

לא רק מדברים על האינטרנט של הדברים – אלא גם עושים

המפעילה האמריקנית וריזון (Verizon) הכריזה כבר לפני כמה חודשים על פלטפורמת ThingSpace שלה, המיועדת להקל על פריסה של מכשירי האינטרנט של הדברים ואפליקציות, והודיעה בברצלונה שיותר מ-4,000 מפתחים כבר משתמשים בה. החברה אף מתכננת להציע את הפלטפורמה שלה לגורמי צד שלישי.

לדברי מייק לנמן, סגן נשיא לאינטרנט של הדברים ולמוצרי אנטרפרייז בווריזון, החברה עובדת עכשיו על סט של כלים חדשים, המיועדים "לפתור בעיות אבטחה שעולות לרוחב כל התעשיות". עוד סיפר המנכ"ל, שבעקבות שיתופי פעולה עם נוקיה (Nokia) ואריקסון (Ericsson), הדרך פתוחה כעת עבור החברה לפרוס רשת ליבה סקלאבילית לאינטרנט של הדברים במהלך השנה.

הוא סיפר על מגוון רחב של מכשירים ואפליקציות שהותאמו לארכיטקטורת LTE של החברה, שייחודם מתבטא בשבבים זולים, שצורכים כמות קטנה של כוח. עוד סיפר המנכ"ל על סדרה של שיתופי פעולה בנושאי האינטרנט של הדברים עם גורמים נוספים, בתחומי החקלאות, הבריאות, הקיימות, הביטחון הציבורי והפיתוח העירוני.

"היעד שלנו הוא להנגיש את האינטרנט של הדברים לצרכנים תוך שאנו מאפשרים לעסקים ולמפתחים להתחרות בשווקים חדשים בעולם כולו", אמר. "וזו הסיבה שאנחנו נחושים כל כך להניע השקעות, חדשנות ושותפויות בקשר ל-ThingSpace, שיקלו על החדירה והאימוץ של פתרונות האינטרנט של הדברים".

טביעת הרגל של וריזון בנושא האינטרנט של הדברים – באמצעות חיבור מכשירים – פרוסה כבר על פני 120 מדינות, ותתרחב ל-200 מדינות עד סוף השנה. לידיעת המפקפקים – ההכנסות של וריזון מעסקי האינטרנט של הדברים וטלמטיקה הסתכמו ב-690 מיליון דולרים בשנת 2015 לבדה.

הצד החשוך של "הדברים"

כולם מתעסקים במהפכת האינטרנט של הדברים בהתלהבות, אבל סיימון סיגרס, מנכ"ל יצרנית השבבים ARM, בחר להסתכל על הצד הפחות מואר שלה, הזהיר מפני "אבטחה לאחר מעשה", וקרא לתעשייה לפעול מיד בעניין. בדברו על האינטרנט של הדברים ועל הגישה של חיבור מיליארדי דברים לאינטרנט, הוא אמר שהתחום "עדיין נמצא בחיתוליו, והדרך היחידה לבדוק ולממש את הפוטנציאל האמיתי שלו היא להיערך ולדאוג לאבטחה עוד לפני פריסה נרחבת".

לדבריו, רבים מההיבטים שעשויים לעלות בשל הכמות האדירה של מכשירים מחוברים עדיין לא זוהו כלל, ו"האקרים ימצאו דרכים חדשות להסתנן לעולם הזה של האינטרנט של הדברים, בדרך שונה מפשעי הסייבר שאנו מכירים היום. עוד לא ראינו את תחילת הבעיות שיגיעו כשהכל יהיה מחובר", הוא אמר.

"נושאי האבטחה יהיו שונים מאוד ממה שפגשנו עד כה, ובעוד שהפוטנציאל של האינטרנט של הדברים הוא ענק, אנו חייבים לדאוג לאבטחה טובה לפני המימוש של התפיסה, ועליה להיות חסינה וקלה לשימוש", כי לדבריו, "התוכנות הזמינות היום הן מסובכות, ואנשים לא אוהבים מחסומים. אנשים מאמינים שלא יפרצו למכשיריהם, כך שהפיתוחים החדשים של תוכנות האבטחה צריכים להיות חסינים וקלים לאימוץ ושימוש".

לדבריו, ARM כבר מפתחת טכנולוגיות חדשות ומתכוננת לאינטרנט של הדברים, ועכשיו הוא הזמן שיצרניות המכשירים והמפעילות צריכות להתייחס לנושא ברצינות. "אם יש לכם איזשהו חלק באינטרנט של הדברים – טפלו באבטחה. חברות צריכות לשכור האקרים ולבדוק כיצד הם פורצים לרשתות ומכשירים. בעיית האבטחה של האינטרנט של הדברים היא רצינית ומסובכת, אפילו עבורנו, ואנו זקוקים לעזרה כדי לפתור אותה".

אינטל מתמקדת בדור 5

התצוגה של אינטל (Intel) בנושא דור 5 הייתה עשירה בפרטים על שותפויות, מוצרים ודגמי אב. החברה מפתחת מוצרים לדור 5 עם מגוון של שותפות, בהן יצרניות מכשירים ותשתיות, מפעילות ועוד. "עברנו כבר מזמן את נקודת ה'מצגות'", אמרה אייקה אוואנס, סגנית נשיא והמנהלת של חטיבת התקשורת והמכשירים של אינטל.

החברה ציינה כי יש לה כבר פלטפורמת דור 5 ניסיונית, ו"אנחנו עומדים להציג את מפת הדרכים שלה". עוד אמרה אוואנס, כי "דרושים חמישה כיוונים כדי להאיץ את הפריסה והמימוש של דור 5: שותפויות גלובליות, מכשירים תואמים, עיצוב פתרונות מקצה לקצה, זמן הגעה לשוק של אבות טיפוס, ותקנים". בנושא התקנים, אינטל כבר ציינה בעבר כי היא עובדת בשיתוף פעולה עם קבוצות התקינה החשובות והגדולות בעולם.

"דור 5 מאפשר את העתיד שלנו – חייבים להתחיל כבר היום בבניית הפרטים שיאפשרו את דור 5", היא אמרה. אינטל אף הציגה בתערוכה פתרונות קישוריות לאינטרנט של הדברים המותאמים לתחומים שונים, כמו וידיאו, אבטחה, מכונית מחוברת, מחשוב לביש, ניהול אנרגיה ובניינים חכמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים