בית המשפט חזר בו: סמסונג לא הפרה פטנטים של אפל

לאחר שזכתה הענקית מקופרטינו, החליט בית הדין הפדרלי לערעורים בארצות הברית כי החברה הדרום קוריאנית דווקא כן זכאית, ויותר מכך - שני פטנטים לא היו אמורים לקבל מעמד של פטנט רשום מלכתחילה

פעם זוכים ופעם מפסידים ובגדול! אפל וסמסונג

בית הדין הפדרלי לערעורים בארצות הברית הפך על פיה את ההחלטה כי סמסונג (Samsung) תשלם פיצויים לאפל (Apple) בגין הפרת פטנטים. מדובר בערעור שהגישה החברה הדרום קוריאנית על החלטה שהתקבלה במאי 2014, אחת מהתביעות שהגישה נגדה אפל בנושאים שונים, וזיכתה את חברת התפוח בשעתו בסכום של כ-120 מליון דולר.

באותה תביעה ביקשה אפל פיצויים בגובה של 2.2 מיליארד דולר בגין הפרת שמונה פטנטים שונים, אך בית המשפט אישר כאמור סכום קטן בהרבה, וזאת לאחר שמצא כי סמסונג אכן פגעה בקניין הרוחני של אפל בשלושה נושאים.

כעת, כאמור, לאחר תקופה ארוכה יחסית, החליט בית המשפט לערעורים להפוך את ההחלטה המסוימת הזו על פיה. השופטים מצאו שסמסונג לא הפרה פטנטים, כפי שטענה אפל, ואף יותר מכך –  הם קבעו ששתיים מהן אף לא היו אמורות לקבל מעמד של פטנט רשום מלכתחילה: תיקון מילים אוטומטי וכן החלקה הצידה כדי לפתוח את נעילת הטלפון.

במקביל דחה בית הדין לערעורים ערעור של אפל על תביעה נגדית של סמסונג, וקבע שהיא כן צריכה לשלם סכום של כ-158 אלף דולר.

סמסונג כמובן חגגו. "ההחלטה של היום מוכיחה שלא הפרנו פטנטים של אפל. ההחלטה של היום היא ניצחון עבור יכולת הבחירה של הצרכנים והיא מחזירה את התחרות למקום אליו היא שייכת – לשוק, ולא לאולם בית המשפט", מסרה החברה.

כמו כן יש להזכיר שבמשפט קודם זכתה אפל לפיצויים של 930 מליון דולר מסמסונג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים