מיקרוסופט וגוגל מצהירות למען אפל – בקרב המשפטי מול ה-FBI

ענקיות טכנולוגיה רבות הגישו תצהירים בתיק, מתוך חשש שיקבלו גם הן דרישות מהממשל לפרוץ למכשירים של משתמשים ● לעומת זאת, משפחות הרוגי הטבח בסן ברנרדינו לוקחות את הצד של הממשל

עובדים ב-NSO נגד פייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

יותר מ-25 ענקיות טכנולוגיה, תאגידי מדיה וקבוצות לזכויות האזרח מילאו השבוע תצהירים בערעור של אפל (Apple) על החלטת בית המשפט לחייב אותה לאפשר ל-FBI לפרוץ למכשיר ה-iPhone של אחד המחבלים שביצעו את הטבח בסן ברנרדינו.

עורכי דין המתמחים בעולם הטכנולוגיה מסרו לוושינגטון פוסט (Washington Post) כי מיקרוסופט (Microsoft), פייסבוק (Facebook), וריזון (Verizon), גוגל (Google), אמזון (Amazon), יאהו (Yahoo) וחברות נוספות מילאו תצהירים או ביקשו להצטרף לתיק כידידות בית המשפט.

לדברי אותם מומחים, מדובר במהלך לא שכיח, בוודאי שלא בערכאה נמוכה יחסית כמו במקרה זה, והוא מעיד על הלחץ בו נתונות החברות, מחשש שהדרישות של הממשל יתרחבו לתחומים נוספים ויגיעו גם אליהן.

לעומתם, גורמי אכיפת חוק ומשפחות 14 ההרוגים בטבח בסן ברנרדינו מילאו תצהירים המצדדים בעמדת הממשל והבולשת.

בכירי ענקיות הטכנולוגיה הביעו את עמדתם בעד אפל ונגד החלטת בית המשפט, מיד לאחר שהתקבלה. מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, אמר בתערוכת המובייל העולמית שהתקיימה בשבוע שעבר בברצלונה כי "דרישת דלתות אחוריות או ביטול הצפנה לא תעזור בהגברת הביטחון והיא לא הדבר הנכון לעשות. אנחנו מביעים סימפטיה כלפי טים קוק ואפל. בו בזמן, אנחנו מרגישים שיש לנו אחריות גדולה, כמפעילי הרשת הגדולה הזאת (פייסבוק – י"ה), לעזור למנוע טרור ומתקפות מסוגים נוספים".

סונדאר פיצ'אי, המנכ"ל החדש של גוגל, כתב בסדרה של צייוצים שפרסם בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו כי "להכריח חברות לאפשר פריצה (למכשירים – י"ה) יכול לאלץ אותן להתפשר על הפרטיות של המשתמשים" וכי דברי קוק, מנכ"ל אפל, נגד החלטת בית המשפט "חשובים".

לעומתם, ביל גייטס, המייסד ומי שהיה מנכ"ל מיקרוסופט, הביע עמדה בעד ה-FBI וקרא לאפל לעזור לבולשת. עם זאת, לאחר מכן הוא סייג את דבריו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים