שי בסון, מגדל: "הדיגיטל הוציא את המערכת הפיננסית משיווי משקל"

"האיזון יחזור רק בעזרת הטכנולוגיה", אמר בסון, מנמ"ר החברה, בכנס של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך בהודו ● לדבריו, "בטווח של עד חמש שנים, השירותים הפיננסיים ישנו פניהם מהקצה לקצה"

שי בסון, המנמ"ר הפורש של בנק לאומי. צילום: ניב קנטור

"הדיגיטל, המודעות הצרכנית, התערבות הרגולטור והתחרות במערכת הפיננסית הוציאו את המערכת הפיננסית משיווי משקל, והאיזון יחזור רק בעזרת הטכנולוגיה", כך אמר שי בסון, מנמ"ר מגדל.

בסון דיבר בפאנל בנושא הבנקאות הדיגיטלית, שנערך במסגרת כנס INDIA 2016 של פורום המנכ"לים והמנמ"רים C3 מבית אנשים ומחשבים. הכנס, בהשתתפות מנמ"רים בכירים מכל מגזרי המשק ומנהלי חברות טכנולוגיות, התארח בניו-דלהי, בירת הודו, וכלל גם סיורים מקצועיים במרכזי פיתוח והיי-טק באזור.

בתשובה לשאלת המנחה, רונן זרצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט, שעסקה בעתיד מערכת הבנקאות וחברות הביטוח, אמר בסון: "אנחנו רואים מוצרי פרימיום שמפנים מקומם למוצרים פשוטים וסטנדרטיים (Commodities) ודרישה גוברת למפרטי שירות איכותיים ומדידים, לזמינות ולשקיפות ברמות גבוהות במיוחד".

הוא ציין כי הלקוח של ימינו כלל לא נאמן, בכל נקודת זמן, ושהתחרות בתחום הפיננסי קשה יותר מבעבר, כי נפרצו כל מחסומי הכניסה. "המערכת הפיננסית תהיה חייבת להגיע לנקודת שיווי משקל חדשה הרבה יותר מהר מהתחזית של שר האוצר, משה כחלון, שלפיה בתוך 10 שנים לא יהיו בנקים", אמר בסון.

רונן זרצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט. צילום: ניב קנטור

רונן זרצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט. צילום: ניב קנטור צילום: ניב קנטור

"בטווח של עד חמש שנים, השירותים הפיננסיים ישנו פניהם מהקצה לקצה: ניהול המוצרים, מפרטי השירות, הזדמנויות המכירה, הערוצים, חוויית הלקוח והמחירים יותאמו לסגמנטים השונים של הלקוחות", הוסיף.

בסון הסכים עם הערכות של משתתפים אחרים בפאנל שלפיהן "הבנקים הגיעו לקצה גבול היכולת שלהם לקיים את המערכות הטכנולוגיות של העולם הישן, וזה יפנה את מקומו לעולם חדש – הבנקאות הדיגיטלית. זה קשור גם לביטוח דיגיטלי ולעוד דברים, שיבואו לידי ביטוי באמצעות הצעת חבילות שלמות, שיעניקו פתרונות מהקצה לקצה".

בהתייחסו לחברות הספקיות הוא אמר: "יצרני התוכנה מבינים היטב את השינוי שעובר כיום על המערכת הפיננסית, וחלקם כבר שם. בעולם החדש, הדיגיטל הוא מובנה וצריך להיות חלק מחבילת הפתרון".

הוא סיים באמרו כי "הפעילות הפיננסית הדיגיטלית תהיה חייבת להוכיח את עצמה כפעילות עסקית לכל דבר ועניין (P&L), העומדת בפני עצמה. ימי החסד והתירוצים בטענה של מיזמי השקעות ופעילות תומכת עברו מהעולם"

"ארגונים יצטרכו להשתנות"

עודד שפיר, סמנכ"ל מכירות בסיסקו (Cisco), ציין כי "התחזית של כחלון מוגזמת, אבל היא באה להעביר נקודה מאוד ברורה: ארגונים בכלל, וארגונים פיננסיים בפרט, צריכים להשתנות אם הם רוצים לעבור את הטרנספורמציה בשלום".

עודד שפיר, סמנכ"ל מכירות לקוחות אסטרטגיים בסיסקו ישראל

עודד שפיר, סמנכ"ל מכירות לקוחות אסטרטגיים בסיסקו ישראל

הוא הוסיף כי "קיים כיום איום אמיתי משחקנים שעד עכשיו לא נחשבו כשחקנים בעולם הבנקאות הקלאסי. אולם, דווקא לבנקים בארץ יש לא מעט יתרונות על פני החברות הצעירות, כי הם מכירים את הצרכנים ומבינים אותם. לכן, בנקים שישכילו לאמץ את הטכנולוגיה בצורה נכונה, שתאפשר להם לגדול, לא בהכרח יצאו נפסדים מהמהפכה הדיגיטלית".

שפיר אמר ש-"סיסקו מעניקה פתרונות של ענן מנוהל שלם, שנותן חווייה כמו של אמזון (Amazon) בדטה סנטר הפרטי של הארגון, עם אפס סיכון".

"השינוי לא יבוא ביום אחד"

שרון קורן, מנהלת תחום דיגיטל ב-HPE ישראל, אמרה כי הצהרתו המדוברת של כחלון לגבי הבנקים התייחסה בעיקר לשינוי במודלים העסקיים של המערכת הפיננסית, שתאופיין בשחקנים חדשים ומוצרים חדשים שיוצעו ללקוחות. "כבר כיום המוסדות הפיננסיים משקיעים בתחום הדיגיטל ומתייחסים למיקוד הניהולי, שבא לידי ביטוי בשינויים ארגוניים", אמרה קורן. "עם זאת, חשוב להבין שהשינוי לא יבוא ביום אחד ולאורך תקופה לא קצרה, ארגונים יצטרכו לעבוד במקביל, בעולם היברידי, שבו יידרשו מצד אחד לתחזק את מה שקיים ובמקביל לפתח יישומים בתפיסות חדשות".

שרון קורן, מנהלת תחום דיגיטל ב-HPE ישראל

שרון קורן, מנהלת תחום דיגיטל ב-HPE ישראל

לדבריה, הפתרונות ש-HPE מציעה נותנים מענה לכל צרכי הארגון הדיגיטלי, בין היתר לתשתיות, תפעול ומערכות ליבה, במודלים עסקיים מגוונים. קורן ציינה מספר דוגמאות של מוסדות פיננסיים בעולם שעברו לדיגיטל בעזרת תהליכים כמו מודרניזציה ומעבר לענן.

היא סיפרה עוד ש-HP (עוד לפני הפיצול) רכשה לא מכבר את ארובה (Aruba), המספקת פתרונות מבוססי מיקום לניהול מסע הלקוח. "אנחנו רואים עניין רב בתחום הזה וביישומים הללו, שמאפשרים חוויית קנייה ושירות מתקדמת", אמרה קורן לסיום.

סיקור נוסף של הפאנל והכנס – בהמשך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים