הצעת חוק החשבוניות הדיגיטליות אושרה לקריאות שנייה ושלישית

ההצעה, שהגיש ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), קובעת שספקים יחויבו לשגר חשבוניות מס אלקטרוניות למשרדי הממשלה ולגופים מתוקצבים, ושאלה יחויבו לקבל את המסמכים בצורה דיגיטלית

ח"כ מיקי לוי. צילום: כחול לבן

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת אישרה היום (ד') לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק החשבוניות הדיגיטליות של ח"כ מיקי לוי (יש עתיד). ההצעה קובעת שספקים יחויבו לשגר חשבוניות מס אלקטרוניות למשרדי הממשלה ולגופים מתוקצבים, ושאלה יחויבו לקבל את המסמכים בצורה דיגיטלית.

יצוין כי ההצעה מחייבת את משרדי הממשלה וכל גוף מתוקצב, בכלל זה רשויות מקומיות, מועצות דתיות וקופות חולים, למשל. הצעת החוק מגדירה "מסמך" כקבלה, חשבונית מס (למעט חשבונית המשמשת תעודת משלוח) או הודעת זיכוי. השב"כ והמוסד הוחרגו ממנה, בגלל ענייני סודיות.

כפיר כהן, סמנכ"ל רגולציה ובקרה במרכז לשלטון מקומי, ביקש להחריג את הרשויות המקומיות מהחוק, בטענה ש-"בטווח הזמנים המוצע, ובהעדר תקציב, עשרות רבות של רשויות לא יוכלו לעמוד בהוראותיו". נכון לעכשיו הן לא מוחרגות ויו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), הציע להסמיך את שר האוצר לפטור גופים מהחוק. הוא הביע התנגדות לבקשה ואמר כי "אם נפטור את הרשויות, ננציח את העובדה שיש רשויות מוחלשות, ובכך לא נאפשר להן התקדמות". הוא קרא לשלטון המקומי: "תשאפו לשינוי ולא להעצמת הפער בין רשויות חזקות לחלשות".

ח"כ לוי ציין ש-"אנחנו עושים היום עוד צעד חשוב במעבר לממשל דיגיטלי, בהגנה על הסביבה ובצמצום הבירוקרטיה הממשלתית, שבה נתקלים ספקים במסגרת עבודתם עם משרדי הממשלה וגופים מתוקצבים, בגלל ניירת ושיטות עבודה ישנות. הצעת החוק הזו נולדה לאחר שבסיורים שערכתי במשרדי רשות המסים במסגרת תפקידי כסגן שר האוצר בממשלה הקודמת, ראיתי את ערמות הקלסרים ואת דפי הנישומים המונחים על שולחנות הפקידים. או אז הבנתי את הפער בין העולם הדיגיטלי למשרדי הממשלה. הגיע הזמן שגם משרדי הממשלה יתקדמו למאה ה-21 ונגיע לחזון של ממשל ללא נייר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים