פרשת המיילים: הרשויות העניקו חסינות לעובד לשעבר במטה של קלינטון

העובד עסק בהקמת השרת שדרכו הועברו, על פי החשד, המיילים הלא מוצפנים ● ה-FBI ומשרד המשפטים צפויים לחקור את קלינטון עצמה בחודשים הקרובים

הקורבן: הילרי קלינטון. צילום: BigStock

ה-FBI ומשרד המשפטים האמריקני העניקו מעמד של חסינות לעובד לשעבר במטה של הילרי קלינטון, כדי שימסור להם את המידע שידוע לו על פרשת האי-מיילים הלא מוצפנים שלה – כך פרסם הוושינגטון פוסט (Washington Post).

העובד, בריאן פגליאנו, עבד על הקמתו של שרת המיילים הלא מוצפן של קלינטון בהיותה שרת החוץ של ארצות הברית, שעל פי החשד הועברו דרכו הודעות בצורה לא מוצפנת. פגליאנו היה חלק מצוות הקמפיין של קלינטון למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית בבחירות 2008, לפני שהשרת הוטמע בביתה בניו-יורק ב-2009. הרשויות ביקשו את שיתוף הפעולה של פגליאנו כמה חודשים, ובסופו של דבר הוא נעתר אליה.

בדיווח נמסר כי ה-FBI מעוניין להעמיק את החקירה בחודשים הקרובים וככל הנראה ייחקרו בנושא קלינטון ובכירים במטה שלה. נראה כי החוקרים מבקשים לשאול אותם מדוע התקבלה ההחלטה להשתמש בשרת מיילים פרטי, איך הוא נבנה והאם הבכירים ידעו שהם שולחים באמצעות השרת הלא מאובטח מיילים סודיים.

קלינטון מתעקשת על כך שמעולם לא שלחה או קיבלה מידע מסווג בחשבון שלה. אולם, החוק האמריקני קובע כי היה עליה לדווח לרשויות על מיילים מסווגים שנשלחו מהחשבון שלה או התקבלו בו גם אם היא עצמה לא כתבה אותם. יצוין כי בביקורת על השרת נמצאו כ-1,000 הודעות ברמות סיווג שונות.

טד קרוז: "החקירה עוברת לדרגה אחרת לחלוטין"

החקירה מתקיימת בתקופה בעייתית לקלינטון, שמתמודדת בימים אלה על מועמדות המפלגה הדמוקרטית בבחירות הקרובות לנשיאות ארצות הברית, שיתקיימו בנובמבר. קלינטון היא המועמדת המובילה במרוץ, והיא ניצחה ב-7 מתוך 11 מדינות בסופר טיוזדיי, שהתקיים שלשום.

בריאן פאלון, דובר מטעם המטה של קלינטון, אמר כי "כפי שאמרנו בקיץ האחרון, היא משתפת פעולה עם החקירה ואף הציעה באוגוסט להיפגש עם החוקרים על מנת לעזור להם, אם יש צורך בכך".

הסנאטור טד קרוז, שמתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות, אמר לרשת Fox News כי ההתפתחות האחרונה "רעה לקמפיין של קלינטון ולמפלגה הדמוקרטית, ולוקחת את החקירה לדרגה אחרת לחלוטין. היא תיחשב מעתה 'מועמדת פצועה קשה' ואם נבחר במועמד בולט, ננצח בבחירות הכלליות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים