לשלם בלי להוציא את הסמארטפון מהכיס

טכנולוגיה חדשה שגוגל מנסה צפויה לאפשר לקופה לזהות את המכשיר באמצעות חיישנים ולבצע את התשלום דרכו ● המטרה היא למנוע עיכובים בזמן התשלום ולקדם את Android Pay, שירות התשלומים של החברה

האם בקרוב לא יהיה צורך להוציא את הסמארטפון, ואפילו לא מזומן, מהכיס? אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google) מתחילה בימים אלה לבצע ניסוי שאמור לאפשר לשלם בקופות באמצעות הסמארטפון האישי של כל אחד מאתנו, מבלי להוציא את המכשיר מהכיס.

הפרויקט, שמכונה Hands Free, יהיה מבוסס על החיישנים שמשובצים גם כך בטלפון, כשהקופה עצמה תזהה באמצעותם את המכשיר ואת האפשרות לבצע את התשלום דרכו. למעשה, הקופה תזהה את כרטיס האשראי שמוצמד לטלפון ולשירות המוצע, מה שאומר שהמשתמשים יצטרכו קודם כל לבצע רישום והתאמה לשירות החדש.

"כשחושבים על משתמשים, במגוון מצבים, החוויה כיום די חסרת טעם, ואפילו מגושמת. המשתמש לא רוצה שהטלפון שלו יפריע וייתקע באמצע, בדיוק כמו שהוא לא רוצה שהכסף והארנק יפריעו. מדובר במקרי חוסר נוחות שמתרחשים מספר פעמים ביום", אמר פאלי בהאט, מנהל מוצר בכיר בגוגל.

המטרה היא למנוע חיכוכים ועיכובים מיותרים בזמן התשלום ומבחינתה של גוגל גם לקדם את שירות התשלומים שלה, Android Pay. לפי החברה, בכל חודש נרשמים לשירות כ-1.5 מיליון משתמשים בארצות הברית בלבד ומספר בתי העסק האמריקניים שמקבלים תשלום באמצעותו עומד על יותר משני מיליון.

ומה לגבי אבטחה? כיצד ידעו הקופאים שהקונה לא מבצע רכישה בכרטיס לא שלו, וזאת מבלי בכלל שהוא מוציא את המכשיר מהכיס? ובכן, הקישור בין הקופה למכשיר הטלפון של הלקוח יאפשר להם לראות האם זה האדם שתמונתו קשורה לפרופיל התשלומים בגוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים