טראמפ בדרך לבית הלבן? לפי גוגל – האמריקנים עוברים לקנדה

המיליארד בעל הפה הגדול סחף את הבוחרים ב-Super Tuesday, אולם לפי ענקית הטכנולוגיה, תושבי ארצות הברית לא הפסיקו לחפש איך לעבור לשכנה מצפון, ככל שהלכה והתבהרה תמונת ניצחונו

קיבל רוח גבית מפוטין בבחירות 2016? דולנד טראמפ. צילום: BigStock

לפי תוצאות הבחירות ב-Super Tuesday שלשום (ג') בארצות הברית, נראה שהילרי קלינטון ודונלד טראמפ הם המועמדים לעמוד בראש המפלגות הדמוקרטית והרפובליקנית בארצות הברית ולהתמודד על הנשיאות בחודש נובמבר הקרוב. ואולם אם לוקחים בחשבון את תוצאות החיפושים בגוגל (Google), נראה כי איל הנדל"ן מניו יורק צריך לחשוש.

חוקרים בענקית הטכנולוגיה מצאו כי ככל שהלכה והתבהרה ביום שלישי תמונת ניצחונו של המיליארדר בעל הפה הגדול, כך גברו מספר החיפושים שביצעו אמריקנים לביטוי "איך אני יכול לעבור לקנדה". סיימון רוג'רס, עורך נתונים בגוגל, צייץ בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו כי מספר החיפושים לערך זינק ב-350%. לקראת חצות, מספר החיפושים נסק ליותר מ-1,150% מהממוצע.

אם לא די בכך, הביטוי "לעבור לקנדה" הגיע שעות לאחר פרסום התוצאות, שהציבו את טראמפ כמועמד הבטוח לראשות המפלגה הרפובליקנית, למספר החיפושים הגבוה ביותר אי פעם בהיסטוריה של גוגל. רובם, אגב, ממדינת מסצ'וסטס בצפון-מזרח ארצות הברית. כמו כן דווח כי אתר הממשלה הקנדית אף חווה בעיות באותה העת וכי התקבלה הודעת שגיאה, אולם לא ידוע אם בהכרח יש קשר בין הדברים.

בניו יורק מגזין (NYMag) פורסם כי טראמפ לא לבד והוא אף יכול למצוא סיבה לנחמה – בבחירות לנשיאות ב-2004, מספר החיפושים לביטוי "איך אני יכול לעבור לקנדה" היה גבוה יותר. אז היה זה ג'ורג' וו. בוש שנבחר מחדש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים